zaterdag 28 oktober 2017

Kringloopgeluk

Afgelopen week liepen we nog even een kringloopwinkel in. Nee, ik had niet echt iets nodig, maar je weet nooit waar je tegen aan loopt! Rieten mandjes, grote pannen, leuke laarzen.. Ik schuifelde er wat rond, maar vond niet echt iets van mijn gading.
Buiten is nog een grote tunnelkas met echte troep. Ik liep de man achterna, was zelf eigenlijk al wel uitgekeken. Hij riep me; moet je achterin eens gaan kijken. Ik geloof dat er een paar kratten staan met boeken van Rudolf Steiner. Huh, van zoiets droom ik, dat zal wel een grapje van hem zijn.
Ik loop naar achteren en vind werkelijk twee kratten vol! Met Duitse en Nederlandse titels!
Ineens staat er een man naast me. 'Vreemde boeken' zegt ie. Werd gisteren binnen gebracht.. Vind je het wat? Uhh, nou ja. Mijn hart bonkt in mijn keel! De man weet echt niet wat hier aan rijkdom ligt. Ik laat hem in die waan. Ja, vreemde boeken stamel ik. 'Voor 2,50 mag je ze meenemen', zegt ie. Per boek? vraag ik. Nee, allebei die kratten. We gaan bijna sluiten! Hij loopt weg en komt terug met een sticker met de prijs erop.
Whaaa. Wat kan je blij zijn met de onwetendheid van een ander!
In de jaren dat N oah op de vrijeschool zat beheerde ik de ouderbieb. Wekelijks zat ik daar bij die boekenkast tussen de antroposofische boeken. Fijn vond ik dat. Ik heb toen heeeel veel boeken gelezen van Steiner en af en toe leende ik wat boeken uit aan ouders.
Ik mis dat wel! bij die antroposofische boekenkast zitten. Maar nu? Nu begin ik mijn eigen ouderbieb,-)) 40 Nederlandse titels en net zoveel Duitse titels. Er zitten boeken bij die ik nog nooit las. Zucht. Ik ben gelukkig!
Ik moet nog wel even ruimte gaan maken in mijn kast....

Onderin die krat vond ik een ansichtkaart en bijsluiters van medicijnen. Ik denk dat de bezitter van deze boeken is overleden en dat zijn kinderen het huis moesten leeg ruimen. Gelukkig gooiden ze niet alles in de kliko, maar brachten het naar de inbrengwinkel!
Lieve ex-eigenaar van deze boeken; Je Steinerboeken zijn goed terecht gekomen! Ik ben er ontzettend blij mee! Wat geweldig dat je ooit het Goetheanum bezocht, dat staat ook nog op mijn verlanglijstje. Ik wens je een Goede reis!

Ps. Dank jullie wel bloglezers voor alle reacties op mijn vorige blogbericht. Ik ben druk bezig met het inrichten van mijn etsywinkeltje!

17 opmerkingen:

  1. wat voor de een de moeite niet waard is is het voor de ander een grote schat jij boft met zoveel kringloop geluk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd heerlijk zulke vondsten ,en ja een mens leefd ook voor af en toe een gelukje toch

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een heel mooie vondst! Veel lees plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat goed! Ja, hele 'vreemde' boeken haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig,die lagen op jou te wachten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ahhh wat mooi...ik krijg kippenvel...dit is niet zomaar hoor...ze werden jou gegund! Wat mooi dat je een dankwoord richt aan de vorige eigenaar...dat zal zeker ontvangen worden. Heeel veel plezier en inspiratie toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mazzelkont ben je als je dat tegenkomt :-)
    sommige mensen weten de waarde niet van hun spulletjes en daar heeft een ander dan weer een vet voordeel bij heerlijk toch :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig Hannah, deze boeken moesten gewoon bij jouw terecht komen! Er was zeker iemand van boven die hielp... En jaa, die ouderbieb, die heb ik zelfs nog eens beheerd. Een bron van rijkdom en inspiratie. Je zegt het goed, ik mis dat ook. Misschien moet ik dan maar eens bij jou komen lenen ;o) Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een bof. Voor de één overbodig en vervolgens een ander die er heel blij mee is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh ja dat gevoel ken ik zo goed, het moet dan gewoon zo zijn, wat een gelukje! (Voor 2,50!)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. die heb ik zelfs nog eens beheerd. Een bron van rijkdom en inspiratie. Je zegt het goed, ik mis dat ook. Misschien moet ik dan maar eens bij jou komen lenen ;o) Lieve groet!!


    ทางบ้าน

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je geweldig geboft. Heerlijk om zo'n mazzel te hebben. Veel (lees)plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hello!! I'am glad to read the whole content of this blog and am very excited. Thank you…
    บอลพรุ่งนี้

    BeantwoordenVerwijderen