zondag 21 mei 2017

Hoog bezoek

Al een tijdje vliegen ze af en aan. Gaan een poosje boven mijn hoofd zitten op een balk, soms met zijn drieën en vliegen dan weer weg. Vliegkunstenaars zijn het. Prachtig om naar te kijken. Soms raken ze een paal of knallen tegen het glas van de deur, maar ze vallen niet om, vliegen gewoon weer door....
Deze zit tegenover me op anderhalve meter afstand op de leuning van de schommelstoel. We kijken elkaar aan. Oke, zucht ik. Je mag blijven. De man is het er nog niet helemaal mee eens. "Ze schijten alles onder".  Maar ik vind ze prachtig en geniet ervan. Ze lijken zich niet zo te storen aan het feit dat ik hier ook woon. Gaan we gewoon een tijdje samenwonen:-))
Op een richel boven mijn hoofd op onze onze overdekte veranda zijn ze nu al twee dagen bezig een nest te bouwen. We probeerden het nog te voorkomen door er allerlei plankjes neer te leggen, maar daar gingen ze gewoon bovenop zitten. Als het niet bevalt halen we het nest in september, als ze weer naar Afrika vliegen weg. Kan ik dit jaar van heel dicht bij de boerenzwaluw zien nestelen.
En jullie ook een beetje.....

9 opmerkingen:

  1. ach wat mooi !! Bij mijn zoon zitten ze ook heel veel ze gaan op de meest vreemde plekken zitten en het lukt ook nog om de jongen groot te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat leuk! Het zijn ook zulke mooie sierlijke vogels. Ik vind het ook mooi hoe ze op een zwoele zomeravond hoog door de lucht scheren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh geluksvogel ben jij om die acrobaten in de buurt te mogen hebben hé,
    ik vind ze moooooooooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OOhh...wat een prachtbeestje...wat een genot om daar mee samen te wonen Hannah!! Ik geniet graag mee ;) Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Woh wat is dit weer leuk ,geniet maar van ze

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig diertje, zo leuk om van dichtbij mee te mogen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heeeel bijzonder zo dichtbij :)) Laat maar gewoon zitten hoor, da's veel te leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen