dinsdag 23 mei 2017

DE kerkuil

Eindelijk, eindelijk zag ik vandaag de uil!
Iedere avond en soms in de nacht hoor ik hem. Een klaaglijk schreeuwen. Soms bij schemer zag ik een vage gestalte wegvliegen daar uit dat gat bovenin de schuur. Maar op klaarlichte dag? Nee nog nooit.
De man komt me roepen; "Als je hem wilt zien, moet je nu komen"! Ik ren met mijn camera in de aanslag naar buiten. Hij zit in de schuur bovenop een balk, maar zodra ik mijn gezicht laat zien vliegt ie weg.... door dat gat naar buiten. Maar gelukkig gaat ie in de eik zitten, vlak naast de schuur.
Waaah. Ik ben gelukkig:-)) Een foto van 'onze' uil.
Wat is ie mooi hé! Maar misschien is het wel een vrouw. Geen idee. Dat geluid wat ie in de afgelopen maanden maakte is een lokroep voor de vrouwtjes. Het ging soms door merg en been. Daar is ie al een tijdje mee opgehouden, dus het zou kunnen dat er ook al een vrouw is, maar we weten het niet. In de afgelopen jaren werden er jonge uilen geboren daar bovenin de kast in de schuur. Er komt dan een man van staats bosbeheer geloof ik die middels een enorme ladder in het nest kijkt en ze ook gaat ringen. Dat lijkt me een geweldig moment, want dan kan ik ze zien! Maar voor nu ben ik ook al heel tevreden!

10 opmerkingen:

  1. Wat geweldig dat je dit hebt vast kunnen leggen, zo ontzettend mooi, dank voor het delen
    Groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en dat krijg je zomaar op de foto GEWELDIG !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, dat gezichtje, inderdaad een hartje. Zo'n uil straalt rust uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kerkuil heeft een hoofdrol in één van mijn boeken; ik heb hem Tito genoemd. Ik denk dat je hier met het mannetje te maken hebt die hard moet werken om zijn "vrouw" te voeden nu ze op eieren zit. Wat heb je hem mooi op de foto gezet Hannah!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh Emma, wat leuk dat je dat weet, ik dacht ook al zo iets omdat ie zich nu overdag laat zien. Dat zou toch gaaf zijn zeg... jonge uiltjes:-))

      Verwijderen
  5. Wat een voorrecht: zo'n schitterende uil in je eigen schuur.
    Bijzonder dat je hem zo mooi op de foto hebt gekregen.
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WOW wat een cadeautje! En wij mogen mee genieten ;o)!!

    BeantwoordenVerwijderen