maandag 5 december 2016

Wilde ganzen deel 2

Vanmorgen sloop ik op mijn pantoffels het huis uit...
Tsjonge, wat is de aarde mooi! Strakke blauwe lucht, een heldere zon, temperaturen onder nul, bomen vol met rijp. En vanuit mijn raam spotte ik een grote groep ganzen op het veld  tegenover ons huis. Nee honden, jullie blijven nog even thuis. Ik ga eerst eens met mijn camera alleen op pad en probeer wat dichterbij die ganzen te komen.
Dus voor wie geen zin heeft om op nieuw naar ganzen te kijken die kan gerust deze blog overslaan....




,
 Ik steek de weg over, loop dit pad af en rechts op het veld is een grote groep  neergestreken. Ik loop de akker op om nog dichterbij te komen. De aarde is keihard. In de trekkersporen zoeken mijn voeten de weg...

 De aarde lijkt haar adem in te houden. Om mij heen een diepe stilte, geen mens te zien!
 Aaah, een vreemdeling tussen de ganzen. Ik zie haar nu pas. Met het blote oog was ze me niet opgevallen!
Ik hoor het geluid van een vliegtuig en dit is voor de ganzen blijkbaar het signaal om met zijn allen op te stijgen om na een paar rondes in de lucht weer te dalen. Ik vind het een machtig gezicht!


 's Middags ga ik nog een keer met de honden langs. Ze blijven aan de riem en de ganzen zijn van ons niet onder de indruk. Af en toe vliegt er een koppeltje van een gans of vijf op. Ze vliegen twee rondjes boven de kudde en dalen dan weer midden in de groep. Dat gedrag herhaalt zich om de paar minuten.

 Zucht. Wat geniet ik! Dit gebied vind ik wat natuur betreft vrij saai. Er zijn akkers, akkers en akkers. Niet zoveel te zien. Maar het is ook een natuurstiltegebied en juist voor grote groepen vogels dus ideaal.

Ik ben bang dat er nog veel vogel blogjes zullen volgen .-)

5 opmerkingen:

  1. OOOhh kom maar op met jouw ganzen en vogelsspam...adembenemend mooi!!! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi!!! Ik kan hier geen genoeg van krijgen.
    En dan die luchten, ik heb de laaste weken al zo veel zulke mooie zonsopkomsten en -ondergangen mogen zien. Genieten, deze tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig ook hier vandaag de "witte" reiger tussen d ganzen prachtig gezicht
    Reageert Koezie ook altijd op overvliegende ganzen??
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Laat maar komen die vogelblogjes...prachtig! Wat woon jij toch mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's, ik zit er klaar voor hoor, voor de rest :-)

    BeantwoordenVerwijderen