dinsdag 14 juni 2016

Zomaar een dag..



Zodra de zon schijnt, verhuis ik met mijn bezigheden naar buiten. En dit is waar ik mij dan bevind. In die grote houten ton staat pluksla, in de bakken aan het hek groeien de aardbeien, overal in de tuin bloeien de bloemen uitbundig en hier en daar groeien kruiden.
De tuin, waar ik vorig jaar nog moestuinierde, is veranderd in een bloemenzee. Als je de natuur zijn gang laat gaan, dan weet zij heel goed wat ze wil. Ik maakte haar alleen wat meer Koezie en kippen proof. Hier en daar zaaide ik bloemenzaad, deed kruiden in potten en zette die wat hogerop en maakte een afrastering van bamboe stokken. De kippen en Koezie lopen nu vrij rond. En ik schrik me niet iedere keer een beroerte als er weer een kip door mijn net gezaaide landje loopt.... 

Gizmo kreeg een buiten ren met eigen zwembad. Iedere dag vissen we wat kroos uit de vijver en je kan haar niet blijer maken. Ze wordt al wat minder schuw, verschuilt zich niet meer doorlopend onder moeder kip als er een mens nadert. En wat groeit ze hard hé. Nog heel even en ze is groot genoeg om de grote wijde wereld in te vliegen!
Ik brei nog es wat, spin een mooie bruine, grijze vacht, pluk bloemen voor in huis en sleep de hele boel weer naar binnen als de eerste dikke regen druppels weer vallen....
 En in de schuur zitten deze twee gezusterlijk een ei te leggen. Ik vind het altijd weer een komisch gezicht! Ze leggen prachtige kleine eitjes, wat altijd met veel kabaal gepaard gaat!
Ik hoef niet heel lang na te denken over wat ik vanavond weer es zal eten... Sla, eieren en aardbeien. We kunnen er geen genoeg van krijgen!
Fijn hé, zomer :-)

13 opmerkingen:

  1. Heerlijke zomer ik ben ook al veel buiten beetje spinnen ( zelfde klompjes als jij viel gelijk op ) beetje vachten wassen en lekker aanrommelen heerlijke zomerse dingentjes al zijn er wel buien tussendoor maar nu schijnt voor even de zon JOEPIE !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voel me meteen thuis in die mooie tuin en gezellig al die beestjes ,mooi spinsel en lieve poppetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, heerlijk genieten daar bij jou!! Klinkt en ziet eruit als Heaven on Earth :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh wat een heerlijke tuin! En wat een leuke poppies

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah had deze leuke foto's al gemist, echt genieten.
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik geniet altijd zo van je foto's, het lijkt mij zo'n heerlijke plek waar jullie wonen samen met de beestjes en vrolijke kabouters

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fantastische dag op een geweldige plek met heerlijke beestjes... genieten is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hannah, het moet daar bij jou wel welig tieren, zoals jij de kabouters "er" laat zijn, de wol spint en alles met zoveel respect en liefde vastlegt! Ja, de zomer is heerlijk. En ik vind het vooral heel fijn dat jij het ook weer kunt ervaren!
    Liefs - Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat woon je toch prachtig, om jaloers op te worden.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet er mooi uit bij jou, echt buiten met je planten en beestenspul. Ook wij zijn hier veel buiten, alleen zonder al die leuke kaboutertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ziet het er fijn wild uit, bij jou. Super ook, die hoge bak met sla erin: moeten de slakken hoger klimmen.
    En het schattige eendje in zijn minivijvertje, en de kipjes en Koezie: heerlijk!
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik zie mama kip denken, wat doet mijn kind toch gekke dingen :-)
    heerlijke serie foto's Hannah, wat ziet het er toch zalig bij je uit je hebt een échte ontdek tuin.... FANTASTISCH

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oeh, wat een fijn plekje heb je daar gemaakt! En zijn die kabouters ondertussen niet naar Anja verhuisd? Leuk!
    Greetje

    BeantwoordenVerwijderen