zondag 19 juni 2016

Bestemming bereikt...

.....  de tomtom op mijn dashboard laat een vlag zien, zwart, wit geblokt.
Ik draai de sleutel uit het slot en stap uit. Nummer 51. Hier moet ik zijn.
Ik druk op de deurbel en moet lang wachten. Maar dan zwaait de deur open. Ik geef de man een hand.
Thuiszorg, roep ik....
"Mijn moeder is in de kamer" zegt ie...'. Ik loop achter hem aan naar de huiskamer.
Een kleine broze vrouw staat op van de bank, Ze is gekleed in een nachthemd, pantoffels aan. Ze grijpt haar rollator en loopt voor mij uit door een lange gang naar een slaapkamer, een kinderkamer vol met speelgoed.
Het bed is laag en opgemaakt met een paars dekbed. Kreunend gaat ze er bij liggen.
De zoon loopt zenuwachtig om mij heen. Moeder roept hem opdrachten toe: "pak even een handdoek, wil je, links in die kast'.
Mijn handen doen wat ze moeten doen, mijn stem is laag en zelfverzekerd.
Alle spanning is weggevallen. Tuurlijk kan ik dit!
Bij het weggaan draai ik mij om en zwaai nog een keer.
In de auto stel ik de tomtom in op het volgende adres.
Aan het eind van de weg, sla links af....

 
Pffff, ik heb weer een baan!

20 opmerkingen:

  1. het is een zware maar dankbare baan...ik zou zo weer terug willen...maar sterkte met de zwaarte ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stoer, wat goed dat je dit doet. Ik zou het nooit kunnen, dat specifieke werk, maar ben heel blij dat er mensen zijn die het wel aanpakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha.....dat doe je goed. Erover schrijven maakt het nog echter. En dat muziekje. Daar heb ik zulke herinneringen aan.... Dag, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw Hannah! Het is gelukt met je papieren en dan nu de baan. Stoer dat je hebt doorgezet (of je moest wel) Ik hoop dat je je weg kunt vinden in dit prachtige maar zware beroep.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig weten je cliënten niet of je dit al lang doet. Zij voelen betrokkenheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Top! Gefeliciteerd met je baan!
    Misschien zwaar, maar hopelijk ook heel dankbaar werk...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd! Wat fijn dat je een nieuwe baan hebt... En fijn voor je dat je (weer?) in de verzorging zit... Je gaat dat vast heel goed en met heel veel empathie doen! Succes!
    Heerlijk muziekje trouwens...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd,ik heb zelf ook 20 jaar bij de thuiszorg gewerkt en er is in die tijd een hoop verandert,steeds minder tijd voor de cliënten maar ik heb er nog steeds dierbare en leuke herinneringen aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo.. de kop eraf! Fijn dat het voelt alsof het altijd zo was.. ondanks de eerste zenuwen. En gefeliciteerd met je baan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd! Best wel spannend om dan zo ineens 'het diepe' weer in te moeten. Natuurlijk kun je het. Jullie thuiszorg heeft er met jou een geweldige kracht bij gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat je weer een baan hebt, Hannah en dat het de eerste keer direct zo goed ging, dat geeft vertrouwen. Veel plezier in je werk waar je vast een kei in bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ah wat fijn Hannah...de eerste stap is gezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooi Hannah ,ooit was zulk werk ook mijn baan ,veel sukses

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Moeilijk, maar ik weet zeker dat jij een zegen bent voor de mensen die jou ontmoeten............

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat fijn voor je! En vast ook voor je 'cliënten'

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat fijn voor je! En vast ook voor je 'cliënten'

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Hannah! Nog vollop aan het werk of op dit moment aan het genieten van vakantie? Hoop dat het goed met je gaat. Helena

    BeantwoordenVerwijderen