zondag 24 april 2016

Nog steeds

Ze zijn er nog steeds, die kraanvogels. Ze zijn erg schuw, zodra ik te dichtbij kom gaan ze 'zingen' (aaaaah, wat prachtig!) en vliegen dan in formatie weg. Maar niet heel ver, want voor de vierde dag kom ik ze tegen in mijn 'achtertuin'...... Misschien gaan ze hier wel wonen? In ieder geval is er genoeg te eten. De akkers zijn net ingezaaid en er zijn watertjes genoeg in de buurt! Jammer dat ik niet zo'n enorme telelens heb, dan zou ik ze veel scherper kunnen vangen.

Op verzoek een filmpje van you tube met het geluid van de vogels.

15 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze groot, die kraanvogels. Mij lukt het ook niet om een vogel goed op de foto te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig zeg wat een rijkdom
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat zijn toch wel fijne gasten !! ze hebben het bij jullie naar de zin denk ik !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zijn ze er morgen ook nog? Ik wil ze wel even zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tsja, dat weet ik natuurlijk niet. Het is iedere keer weer spannend of ze er zullen zijn!
      Maar je kan komen natuurlijk! Vroeg op de dag en dan neem jij je telelens mee!! Heldere foto's zou helemaal geweldig zijn!

      Verwijderen
  5. Geweldig... ik zag nog nooit kraanvogels... ja misschien in een dierentuin ooit maar dat is niet hetzelfde. Ik ben benieuwd naar hun gezang... kan je zeker niet even "opnemen" voor ons? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee of dit lukt, maar ik voeg een filmpje van you tube toe....
      https://www.youtube.com/watch?v=oZqdzo3kgeo

      Verwijderen
  6. ahhhhh wat mooi, ja ze zijn schuw en opvliegen kost ze veel energie, misschien afstand bewaren, maar dit zien in je achtertuin....... stoerrrrrrrr joh geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oohh gaaf zeg!! Echt heel bijzonder..zo in je achtertuin. Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nu lijkt het net of je bij mij in mijn buurtje woont ;-)
    Helena (genieten van kraanvogels)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Wat ben je toch een bofferd met je mooie achtertuin!
    Fijne dag/week en geniet van al je moois :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, wat gaaf! Ooit een keer liepen wij in een heel stil en koud bos toen er een groep kraanvogels overvloog.. wat een belevenis!! Het geluid van deze vogels zal ik nooit vergeten, die bijzondere sfeer van toen ook niet!!

    BeantwoordenVerwijderen