woensdag 17 februari 2016

Winterkleur...

Zonovergoten, 
iets beneden het vriespunt,
stil, stiller, stilst!
 Het groen lijkt groener,
het blauw, blauwer..
en de aarde
donkerder bruin
als de zon zo heerlijk schijnt.
Heel erg in de verte lopen reeën te grazen.
Die kom ik niet zo vaak tegen en daar word ik altijd blij van!
Gelukkig!
Nog altijd zijn er vrije dieren om mij heen.
Als één van de honden een gat graaft komt er
een heerlijke aarde-geur omhoog walmen.
Ik krijg zin om te gaan spitten,
de aarde wakker te kussen,
koppeltje te duikelen
en op blote voeten terug naar huis te huppelen.....
Maar ik doe niets van dat al.
Het is nog te koud voor blote voeten ,-)
Thuis zoek ik strengen gesponnen  en natuurlijk geverfde wol van bruinen,
blauwen en groenen
en hang ze aan een stok.....
 Ze hangen nu aan mijn muur te pronken.
Ik heb de winter naar binnen gehaald.
En ben begonnen aan een
gehaakte-winter-kleuren-
tas...
In de hoop dat ik daarmee de winter
hakend achter mij kan laten.
Want ik verlang naar Lente!


14 opmerkingen:

  1. Maar wat is nu toch mooi buiten!!! Al hoop ik wel dat de lnte niet meer zo lang op zich laat wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig beschreven en zulke mooie foto's. Ik voel met je mee.
    Deze dagen zijn prachtig met het felle licht en de blauwe lucht. De ogen moeten wennen.
    Maar het hart springt op en verlangt naar warmte en lente.
    De mooie kleuren van de strengen geven dat gevoel goed weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja wat een heerlijk zon overgoten dag vandaag weer. Genietend van het weer net een zalige wandeling gemaakt, laat dat voorjaar maar komen. En wat een prachtige strengen wol hangen daar te schitteren in de zon wat een mooie kleuren zeg.
    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Genieten van je foto's en je mooie woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi, prachtig! Ik zou bijna met je mee duikelen, huppelen en kussen ;o) Die strengen wol verwoorden alle verwachting en hoop naar het voorjaar.. héérlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja mooi is het nu en ik heb ook zin in de lente mooie strengen alleen al leuk om naar te kijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat de zon al niet kan doen:-) Heerlijk zo'n zonovergoten dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ohhhhhhh ja reeën, wat heerlijk als je die ziet hé, :-) mijn hart springt dan ook altijd op, spitten.. nee dat mag pas als er geen vorst in de grond zit weet ik nog van vroeger :-)
    heerlijk de lente komt eraan hoor,
    je ruikt het :-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijke foto's, mooi waar jullie wonen... gaan de honden niet achter de reeën aan? Prachtige tinten wol... wordt vast en zeker een mooie tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Word altijd weer blij van die gekleurde wolletjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijk blogje en prachtige wol heb je daar

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke sfeer foto´s...en je kleurtjes wol, spontaan verliefd!
    Op naar de Lente!

    BeantwoordenVerwijderen