dinsdag 2 februari 2016

Tas

In het kader van; wat is het toch nog kleurloos buiten, hing ik mijn tas in de struiken.
Die tas heb ik bijna klaar. De voering moet ik nog vast naaien....
Nu ik zo naar hem kijk, lijkt hij op de tas van ome Nol. Ome Nol woonde naast ons, vroeger toen ik nog een klein meisje was. Hij ging altijd op pad met zo'n jute tasje over zijn schouder om gras te gaan plukken voor zijn konijnen. Ome Nol.... al jaren dood. Toen zijn vrouw overleed, (tante Hannah) kwam hij iedere avond bij ons aan tafel mee eten. En hij slurpte zijn soep altijd zo van het bord. Terwijl er snot uit zijn neus drupte... Met open mond keken we daar naar, wij, de acht kinderen die ook aan die tafel zaten. Mijn moeder zei er niets van en dat was misschien nog wel het vreemdst. Want jullie begrijpen dat wij dat niet mochten:-)
Ach en die voering maakte ik van het 'wiegenkleed' van N oah. Dat ligt al jaren netjes opgeborgen, tussen mijn lappenverzameling. Baarmoeder-rose. Nu zou ik zeggen; het tweede bad meekrap. Daaronder zou de pasgeboren baby het veilige gevoel ervaren van de baarmoeder. Geen idee of dat ook het effect was, maar ik keek er altijd graag naar. Ha en nu kan ik er iedere dag naar kijken. Want dit wordt mijn 'dagelijkse' tas.
Ik hou niet van handtassen, leren tassen of rugzakken. Al jaren heb ik een tas die ik zo scheef over mijn lijf draag. Die tas is tot op de draad versleten en ik hoef er alleen maar naar te kijken en er ontstaat weer een scheur.... Weg ermee! Tijd voor wat anders.

 En Koezie kan natuurlijk niet ontbreken op een foto die ik buiten maak. Ze is er altijd als de kippen bij! Er valt niet zoveel te eten voor haar op het moment, dus krijgt ze veel bijgevoerd. Brood, graan... En als we buiten komen denkt ze meteen dat het weer feest is! Voederfeest.
Die tas haakte ik van mijn zelf gesponnen draadjes. Het blijft een groot plezier om daar mee bezig te zijn!

17 opmerkingen:

  1. Ik vind hem mooi die kleuren lijkt me een heerlijke tas

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jee, wat ontstellend knap!! Heel mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie tas, mooie kleuren ook, en 'n heerlijk verhaal erbij, ik heb er weer van genoten Hannah.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pracht tas en wat een heerlijke herinneringen, big smile hier
    Ah mn pleegkind Koezie, fijn je weer te zien!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel mooie tas! Inderdaad lekker wat kleur in deze nog kleurloze tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie tas je kan geen tassen genoeg hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tjongejonge, wat een prachtig werkstuk......Dag, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige tas met een prachtige herinneringenvoering... allerprachtigste lieve Koezie. Heerlijk dier!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daar kan geen gekochte tas tegenop natuurlijk! Hoe fijn is zo'n mooie tas met een verhaal. Die lieve Koezie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige tas! En wat een mooie herinneringen. Echt een Hannah tas! :-)
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Omdat de tas zelfgemaakt is wordt hij nog mooier en draagt hij nog prettiger. Knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi verhaal, van de tas en van ome Nol.
    Buiten heeft wel een beetje kleur nodig. Ik zie nog niet zó veel gebeuren in de tuin...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie kleurrijke tas,
    ik kijk er graag naar..............

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie tas zeg. Vroeger maakte ik ook zelf zulk soort tassen. Ik herinner me er een. Jammer dat ik hem wegdeed. ☺ nou ja ik heb in ieder geval genoten van jou plaatjes van de tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een geweeeeeldige tas!! helemaal top! zodra ik tijd heb ga ik hem precies zo namaken! :D

    BeantwoordenVerwijderen