woensdag 6 januari 2016

Winter.










De winter levert mooie plaatjes op. Zelfs het dunste grassprietje heeft een dikke winterjas aangekregen en ook de takken van de bomen hebben een ijslaag. Wij genieten opnieuw van een dag stilte, vrij-zijn en kou. We gingen (dochter, ik en de honden) zo'n vier kilometer lopen naar de dichts bijzijnde winkel. Het was koud. BITTERkoud. Met een gevoelstemperatuur van -18. Maar dat hoort er bij. Bij ijzelvrij....
Twee broeken over elkaar aan, oorwarmers, handschoenen en sjaals. Eindelijk mochten ze uit de kast. We liepen dwars over akkers in bevroren trekker sporen, glibberden over opnieuw aan gevroren weggedeelten en genoten van hele warme chocomel. Nog één dag kou zeggen ze... en dan zal de dooi weer gaan intreden.
Dus genieten wij nog even dubbel op!

17 opmerkingen:

  1. Prachtige plaatjes. Ik kan me helemaal voorstellen dat je geniet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's, Hannah. Maar door jouw verhaal erbij krijg ik het gevoel dat we in een ander land wonen. Hier is het 8 graden boven nul. Genieten jullie nog maar even door, want ik geniet van jouw sfeervolle foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's, Hannah. Maar door jouw verhaal erbij krijg ik het gevoel dat we in een ander land wonen. Hier is het 8 graden boven nul. Genieten jullie nog maar even door, want ik geniet van jouw sfeervolle foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. IK ben blij dat ik kan meegenieten via jouw foto's want het is nog niet gelukt om de winter hier in Hilversum te krijgen, al is het wel grijs buiten, dat dan weer wel.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ongelofelijk... zucht, jaloers!! Hier een gevoelstemperatuur van zo'n 12 graden, hoe groot wil je het verschil hebben ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geniet nog even morgen, dat doen wij ook! Heerlijk zo wandelen in winter wonderland. Geniet van de stilte! Groetjes Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kom via via op je blog leuke blog, mooie foto's ik ga je volgen. Ik zou het leuk vinden als je ees een kijkje op mijn blog komt nemen.
    Vriendelijke groet Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk! Pokkejaloers! En dan nog vrij hebben ook!
    Prachtige foto's alweer!
    Morgen nog maar fijn genieten van de kou!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige winterplaatjes laat je hier zien.
    Dit is wel zo'n beetje alle winter voor mij want vanmiddag was ik nog in mijn t-shirt buiten. Is dat niet raar? Zo'n temperatuur verschil in ons kleine landje?
    Geniet er nog maar van zolang het kan..............

    BeantwoordenVerwijderen
  10. niet voor te stellen hier dik in de plus al voelt het vanmorgen wel wat kouder aan. mooie foto's zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag 3 nu ijzelvrij. Hier geen sneeuw, maar wel spekgladde wegen. Mijn jongens hebben al geschaatst voor het huis. Wat een belevenis.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Groot gelijk dwars door de velden, de wegen zijn ernstig glad. Lekker hoor, zo'n wandeling. Helaas zijn onze kleintjes nog te snel koud, te kleine beentjes, te snel vallen. Mooie plaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jullie zijn stoer: 4 km lopend naar de winkel!
    Wij doen het maar iets voorzichtiger op onze leeftijd ;-)
    Mooi, de ijzelfoto's! En het roodborstje meldt zich hier ook geregeld bij het vogelvoer.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. brrrr Hannah ik krijg het er koud van maar joh wat een prachtige foto's krijg je er van hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw wat een mooie foto's. En heerlijk zo'n wandeling met je dochter. Dat vergeet je nooit meer.

    BeantwoordenVerwijderen