zondag 17 januari 2016

Reiner dan de sneeuw....

Als ik door die wondere witte wereld stap komt er een spreuk van Steiner in mijn bewustzijn...
Stralender dan de zon
reiner dan de sneeuw
fijner dan de ether
is het zelf,
de geest in mijn hart
Dit zelf ben ik
ik ben dit zelf.
Rein. Dat vind ik zo'n mooi woord. Beetje ouderwets. Niet een woord wat je dagelijks gebruikt. Op de kleuterschool leerde ik vroeger een liedje; 'mijn hartje is zo rein'. Ook dat begint te zingen als ik door die witte wereld wandel....
Reiner dan de sneeuw. Ik kan me niets reiner voorstellen dan sneeuw. De aarde is verandert in maagdelijk wit.... Of het zou Koezie moeten zijn. Ook wit '-)
Koezie in haar jacuzzi.  Ze gebruikt haar drinkbak nog steeds als haar bad.
 Maar als jullie weten dat de temperatuur van haar bad zo'n vijfentwintig graden is, 
begrijpen jullie natuurlijk wel waarom ze daar lekker in baddert! 
Haar handdoek en shampoo staan buiten beeld....
Reiner dan de sneeuw
is het zelf
de geest in mijn hart...

In ieder geval een mooie gedachte
die ik graag een beetje over mijn tong laat rollen,
terwijl ik
door deze wonderwitte zondag
door het bos stap!

14 opmerkingen:

  1. Ja, mooi! Die gedachte en de sneeuw ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gesproken, nee geschreven of gedacht ...... Dag, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja mooi zo lekker mijmeren over sneeuw hier ligt een heel dun laagje bijna niets

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die koezie, ik zie gelijk een hele andere foto op mijn netvlies verschijnen met paarse handdoeken en lavendel douche schuim. Hier geen vlok te bekennen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig die sneeuw en prachtig de foto's die je er van maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Koezie je geniet net zoals je pap, mam en broertje van lekkere baden op betere temperaturen, leuk!!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat ik mee mag genieten door die mooie plaatjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie spreuk, prachtige foto's en allerschattigst zonder twijfel...Koezie! Uiteraard de mooiste foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank dat je me een blauwe hemel en sneeuw laat zien..........

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie, beschouwelijke post, Hannah!
    De sfeer is zo bijzonder nu buiten.
    En Koezi in zijn "badje" is schitterend!
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige sneeuwfoto's, ik heb ook genoten van de winterse taferelen in het noorden, (heb trouwens jouw blog genoemd in mijn laatste blogbericht ;-)) maar nu schiet mij ook een poƫziealbumversje in gedachten wat begint met: wees rein als de bloemen der lente...
    En ja, ik kan ook niet wachten om de eerste voorjaarsbloemen te zien :-).

    BeantwoordenVerwijderen