zaterdag 2 januari 2016

Ach...







Jaren geleden schreef ik een blog over een man die ik bezocht tijdens mijn werk in de thuiszorg. Een man die nog regelmatig in mijn gedachten is. Vorige week was ik op de begraafplaats waar hij ligt, maar ik kon zijn graf niet vinden. Vandaag bezocht ik mijn 'nieuwe' stuk tuin (achter dat mooie hekje:-)) en daar bloeide nog de calendula! Ik plukte het bloemetje en ging opnieuw op zoek op de begraafplaats, die naast de tuin ligt. Gek hé, ik vind het fijn om op begraafplaatsen te zijn. De stilte en de liefde die er heerst, ik zag een eekhoorn de boom in vluchten.... en net toen ik het op wilde geven, vond ik het graf. Ach wat vond ik het fijn om te zien. Weer samen met zijn geliefde vrouw.  Het vaasje voor mijn bloemetje stond al leeg te wachten.
Dag Willem! Het was echt fijn om hier even te zijn!

9 opmerkingen:

  1. Ik vind het ook fijn om op begraafplaatsen te zijn, die waar Willem ligt is ook wel een uitzonderlijk fijne grote begraafplaats. Die grote bomen, de sfeer, de rust. Leuk, kan ik ook af en toe naar jou zwaaien als we langs de tuin wandelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms kun je dat zo hebben he met iemand...fijn!!! Enne...begraafplaatsen schrikken mij zeker ook niet af...ik vind de sereniteit fijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, Hannah, er spreekt zoveel zorg en liefde uit dit kleine stukje. Dank je wel! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als kind werden wij vaak meegenomen naar het graf van ons overleden zusje, een begraafplaats had niets afschrikwekkend voor ons. Later werkte mijn vader op een (andere) begraafplaats en daar bezocht ik hem vaak. Ik weet nu nog hoe mooie ik die beide begraafplaatsen vond, terwijl ik nog een kind was.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook ik wandel graag over begraafplaatsen ,inderdaad rust stilte ,.....mooi blogje

    BeantwoordenVerwijderen