zaterdag 26 december 2015

Vandaag...






Is het nou zaterdag vandaag of toch een soort zondag? Tweede kerstdag..... Waarom zijn er twee kerstdagen Mam? Jezus is toch maar op één dag geboren? Ik weet eigenlijk het antwoord niet. Ooit heeft iemand dat ws. bedacht, net als de tweede paasdag en de tweede pinksterdag. Twee dagen extra vrij, als het tenminste niet in het weekend valt. Maar goed. Voor mij vooral een dag om te wandelen Net als overigens alle andere dagen van het jaar. En vandaag nam ik mijn camera weer eens mee. Ik wil ook een stappenteller, want hoeveel kilometer zou ik vandaag gelopen hebben? Windkracht vijf! Ik heb bewondering voor de wielrenners die mij tegen de wind in voorbij snellen...
En dan is het ineens leuk om ook te bloggen. Ik maak wat foto's voor mijn etsy winkeltje, praat met Koezie. En Koezie met mij!
Ja, het gaat goed met haar! We zijn nog iedere dag blij met haar aanwezigheid in de tuin.
En morgen? Morgen is het echt zondag. Wat zal ik dan toch eens gaan doen ,-)

14 opmerkingen:

  1. Fijne dag was het hè, wel gek warm zo met kerst. Morgen is er grote rommelmarkt in de tt hal. Wij staan er zelf dit keer. Fijne kerstavond nog Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. pff raar weer is het nu, morgen is het Zondag ja hier ook wat we gaan doen ?? eerst naar de kerk. Dan een beetje freubelen en uitrusten ach we zien het wel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het schijnt dat 2e kerstdag is ontstaan omdat de rijken hun personeel nodig hadden op 1e kerstdag voor hun diners en zo, en dat die dan de dag erna vrij kregen om ook een beetje kerst te vieren met de restjes... zoiets heb ik eens gehoord. Mooie foto's en nog een fijne zondag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 2de kerstdag ,een dag met een gaatje ,ook nog mijn verjaardag ,nee ondanks dat niet echt mijn dag ,ik heb het ook nooit begrepen
    Meer ik zie mooie dingen en kijk zo is bij etsy ,en volgens mij weet je wel wat je gaat doen .
    Gr marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk en dan lees ik hierboven meteen de uitleg waar tweede kerstdag vandaan komt, want ook wij vroegen ons dat gisteren af. Mooie foto's en vandaag nog een zondag om lekker te wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is uitzonderlijk warm op dit moment. Maar de harde wind maakt het iets mer passend bij deze tijd van het jaar.
    Ik werd nieuwsgierig naar de viering van Tweede Kerstdag.
    Ik vond er dit over : http://www.isgeschiedenis.nl/nieuws/geschiedenis-van-tweede-kerstdag/#more-43247

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor de link naar de uitleg van tweede kerstdag!

      Verwijderen
  7. Hier hadden we in vroeger dagen zelfs derde kerst en derde pinksterdag.. Oude tradities die langzaam verdwijnen. De arbeiders waren maar al te blij met een extra dag vrij ;o)
    En die stappenteller? Doen, is echt leuk! Alleen ben je in het buitengebied soms je bereik kwijt... grrr. Zo liep ik gisteren 6,7 kilometer door de polder naar mijn schoonmoeder, maar dat ding gaf maar 4,9 kilometer aan! Is me wel mooi 1,8 km door de neus geboord, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk toch om na 1e kerstdag twee van die dagen te hebben waarin je van alles kunt doen of niets..... Je kaboutertjes, zo schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterend, dat rijtje kaboutertjes! En Fijn dat Koezie het zo goed doet.
    Wel sombere dagen nu, op weg naar het nieuwe jaar...
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kabouters! En een lieve gans! Het was heerlijk weer. Wij vieren op tweede kerstdag de geboorte van ons middelste kind:)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik woon in de Zuid-Hollandse bible-belt en heb altijd gehoord dat eerste kerstdag was om de geboorte van Jezus te herdenken en God te eren (middels twee diensten op die dag) en dat de arbeiders dan de tweede kerstdag vrij kregen om naar familie te gaan. En dit keer was het een prima dag om te wandelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk dat je je eigen winkeltje hebt! die kabouters zijn zo schattig!! Wij hadden vroeger ook een derde Kerstdag..zou van mij nog wel mogen ;) Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb heerlijk in de tuin gerommeld (gesnoeid) en plannen gemaakt, kon met zonder jas naar buiten, heerlijk :-)!
    Maar niet echt zo winters en kerstig natuurlijk.... Wat een schattige kaboutertjes!
    Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen