woensdag 25 november 2015

Wandelen....

Kom honden, we gaan lopen!
De wind is gaan liggen, het regent niet, de zon piept door de wolken.
Tijd voor een lange wandeling!
In de afgelopen dagen meed ik het bos. De storm triggert teveel. Ik word er onrustig van!
Er hangt een lage bewolking. De akkers staan vol met water. Ik geniet!
Ook de honden zijn uitgelaten en rennen me ver vooruit. Kellie verdwijnt in een bosje en hoe ik haar ook roep, ze komt niet...
Dus ga ik het bos in en er weer uit. Kellie staat op de akker te graven. En daar ligt wat.....
Tssss. Een dode vos. Ik denk dat hij geschoten is door een jager en deze heeft een poging gedaan hem te begraven. Maar niet diep genoeg, want de geursporen zijn blijkbaar sterk genoeg om hem door een hond weer op te graven.
Ik zie liever een levende vos! En ik denk terug aan die paar dagen begin juli in Luxemburg.....


Wat was het heet toen zeg! 37 graden toen we uitstapten uit een auto met airco. Een paar dagen lang dacht ik dat ik een zonnesteek had, maar dat bleek toch een flinke burn-out te zijn. Gek woord eigenlijk. Burn-out. Het voelt mij meer als een burn-in.
Maar goed. Bijna vijf maanden verder en opnieuw kom ik een vos tegen.
Net nu ik mij echt beter begin te voelen, mijn energie weer begint te stromen, het licht weer binnen komt en ik meer emoties blijk te hebben dan alleen maar boos......

Ik wandel weer terug naar huis. Kellie moet aan de riem, want ze wil alsmaar terug naar die vos. De paddenstoelentijd is weer bijna voorbij, nu de eerste vorst is geweest. Maar nu zoek (en vind) ik de galappeltjes. Als ik geluk heb één per wandeling. De appeltjes geven een zwarte kleurstof aan wol. Ik heb er nog nooit mee geverfd, want het duurt echt eindeloos voor je een paar gram hebt.
Als ik de deur van het huis binnen stap begint het keihard te regenen. Precies op tijd binnen.
Ik ga de kachel aan steken! Vuur in huis.

14 opmerkingen:

  1. mooie foto's weer . Vuurtje in huis, ah lekker he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dat een mooie foto van die vos, die ogen die je zo fel aankijken. Geniet van je wandelingen en fijn dat je ons daar zo nu en dan wat foto's van laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ik kan me voorstellen dat jij niet van storm houdt..........
    Dank voor je mooie foto's en ik ben ook op zoek naar galappeltjes........heb er al drie!!!!
    Geniet van de volle maan vanavond............

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bijzonder vossenverhaal, mooi ook wel!
    Die bossen brrrr ben er ook even klaar mee.
    Fijn weer een galappeltje ben nu al benieuwd naar d wol in het galappelbadje
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Al die spoken van het bos....gelijk heb je om daar meer even weg te blijven. Straks, wanneer het echt winter wordt, wordt het bos ook weer stil.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. walgelijk die vos,
    die jager die moeten ze zijn geweer afnemen,...
    dit lijkt nergens op Hannah....

    hebben ze dan helemaal geen geweten?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Hannah - jou wens ik heel veel licht van binnen en buiten, lichtvoetigheid, sterrenlicht, zonlicht, maanlicht, kaarslicht, vuurlicht, wollicht, spinlicht, verflicht, mensenlicht- zodat je kunt stralen in plaats van branden.
    Dikke kus, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zwarte kleurstof voor zwarte wol.
    Ik maakte een jaar geleden een aantal zwarte schilderijen. Dat moest. En daarna ging ik blij weer verder met de kleuren, die bij mij passen.
    Ik wens je succes met de zwarte wol. En daarna ga je vast weer aan de prachtige, gekleurde wol, die je in veel blogposten al liet zien.
    Sterkte, hopelijk voorlopig geen storm!
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hoop dat de storm in jou ook mag gaan liggen. Wel heel mooie foto's van je wandeling. Och die dode vos, was het een natuurlijke dood dan hoort het erbij, maar dit is zo zonde.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou, zo mooi als Anja het verwoordt kan ik het niet, maar ik denk het wel ;-).
    Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook ik vind de reactie van Anja heel treffend...dat wens ik jou ook toe. Wat een tijd is dit hé...waar wij nu in zitten...en dan bedoel ik onze leeftijd. Ook ik ken mezelf soms niet terug...mijn huisarts zei laatst...je wordt in deze periode veel meer aangeraakt door het leven...dat vond ik mooi en heel herkenbaar. Met elkaar komen we er wel Hannah of zoals mijn dochter gister zei...kom op mam...girlpower!! ;) Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik mooi.... girlpower! Ik zou er geen beter Nederlands woord voor weten.

      Verwijderen
  12. Ik kan me voorstellen dat een storm wat met je doet en wat fijn dat het licht langzamerhand terugkomt. Helena

    BeantwoordenVerwijderen