zondag 1 november 2015

Herfst aan de waslijn.


Op een dag was ik verdwaald.... Het was zo'n dag waar het de hele dag  in motregende. Ik nam eens een andere route, dwars over de akkers en ging op een vreemde plek het bos weer in. De honden liepen weg en toen stond ik ineens in de tuin van de bosheks. Pffff. Het was er prachtig! Maar ik was wel op verboden terrein! Nog niet zo lang geleden werd ik woest weggejaagd en kreeg ik de hondendrollen van Kellie naar mijn hoofd geslingerd. Niet ver van mij vandaan zie ik rook uit haar tent komen. Ze is ook nog thuis....
Vlak voor mijn voeten groeit bovenstaande zwam. Mijn hart klopt in mijn keel. Wauw, wat is ie mooi! Er groeien er trouwens meer, maar deze haal ik voorzichtig van de bosbodem en verdwijn dan op mijn tenen van haar erf. En dat is nog niet makkelijk, want ze heeft haar tuin met allerlei takken en bossages stevig afgeschermd van de rest van het bos. Ik fluit de honden en vind mijn weg weer naar huis. De zwam doe ik in de vriezer nadat ik er een foto van gemaakt heb....


In de veronderstelling dat ik te maken had met een dennenvoetzwam, gooide ik hem afgelopen vrijdag in mijn verfpan. Ik verwachtte iets heel anders, maar kreeg opnieuw gelen, oranjes..... Had ik toch weer te maken met de dennenmoorder! Haha.
Nu hing mijn waslijn wel heel erg vol met gelen! Ondertussen had ik mijn pan ook al gevuld gehad met walnootbolsters. Wél een mooie combinatie. Het lijkt wel herfst!
 Maar dan ontbreekt er nog wat. Groen!
Dus deed ik vandaag de resultaten van die tweede dennenmoorder in een bad met indigo.
En nu ben ik tevreden.

(De bosheks heeft ondertussen trouwens zelf een hond.... Een groot blond, wollig, zachtaardig dier die steeds uit haar tuin ontsnapt en dan kwispelend voor mijn achterdeur staat te wachten op twee zwarte wollige vriendjes. Ik breng hem altijd terug naar zijn bazin..... maar ik geloof niet dat de baasjes bevriend raken:-))

21 opmerkingen:

  1. Het is een spannend bos, waar je woont. Bosheksen die vriendelijke honden hebben maar wel met drollen gooien. Het lijkt wel een sprookje.
    Maar de kleuren, die jij uit de bosprodukten weet te toveren, zijn zó mooi en subtiel Daar kan ik deze volledig, klam-mistige dag wel weer even mee vooruit!
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet wel lachen jij maakt nog eens wat mee en oh wat mooi weer allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een schitterende kleuren Hannah! Verkoop je ook ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga er binnenkort mee de markt op:-)

      Verwijderen
    2. Graag Hannah! Ook via je blog? Anders wordt het een beetje lastig vanuit Zweden. ;-)

      Verwijderen
    3. Voor 100 gram handgesponnen en natuurlijk geverfde wol vraag ik 18 euro exclusief verzendkosten.
      Je kan me mailen; boshannah2013@gmail.com

      Verwijderen
  4. Ik moet bekennen dat ik niet snel jaloers ben, maar elke keer als ik je wolpracht aan je waslijn zie hangen...... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, wat een leuk verhaal! Al is het hebben van een bosheks als buurvrouw natuurlijk niet zo jofel.. Het resultaat van het verven is prachtig geworden, super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Whoehahahaha de bosheks! Hier woont ook zo'n schreeuwlelijk..
    Prachtige waslijn, ansichtkaart van laten maken
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. en het zou zo gezellig kunnen zijn met een heks als buurvrouw . Wat heb je weer mooie kleuren geverfd en wat woon je toch mooi , leuk om koezie weer eens te zien, ik vroeg mij laatst al af hoe het met haar of hem ging.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ooh wat een kleurenpracht!!! hahaha...leuke verhaal van de bosheks..ik zie je al helemaal gaan met je buit onder je armen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wihaaaa wat een mooie kleuren je maakt er zo een mooi kleurenspel van :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. OOOh zo schitterend al die kleuren aan je lijn, daar zou ik ook heel erg tevreden mee zijn :-)!
    Jammer van die bosheks.... Grappig dat ze dan wel een leuk hondje heeft; misschien wordt ze er zelf ook wat aardiger van ;-)??
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Whahahaha!! Een bosheks!! Mooi verteld!!
    Prachtige kleuren, en leuk dat je de wolletjes gaat verkopen, gaat vast als warme broodjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wonderlijk al die kleuren uit paddestoelen .... (maar mooi !)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat een kleuren.......ik word helemaal verliefd......

    Wat een rare bosheks, dat die zich zo afschermt voor jou...ik zou het wel weten als ik in dat bos woonde..............

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jeetje wat een kleuren! Zoveel moois dat op lijkt te gaan in je herfstige omgeving - Prachtig!!!
    Fijne zondag Hannah!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtige kleuren, daar kun je nooit genoeg van hebben denk ik, blijven ze ook of gaan ze verbleken uiteindelijk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Indigo en walnoot zijn blijvende kleuren. Van de dennenmoorder weet ik het niet. Dat zal de tijd leren!

      Verwijderen
  16. wat veel en wat mooi !! maar uh.... indigo verft toch blauw ?? Ik heb vandaag blauw hout geverfd maar het is mooi paars geworden :)))) en ik wil zoooo graag blauw maar dat is voorlopig voor mij nog niet bekend hoe of ik dat moet doen ,maar ooit verf ik blauw :))

    BeantwoordenVerwijderen