vrijdag 4 september 2015

Ree

Op een dag hoorde Ree dat Grote Geest hem riep vanaf de top van Heilige berg. Ree ging onmiddellijk op pad. Het wist niet dat een verschrikkelijke demon de weg naar de woonplaats van Grote Geest bewaakte. De demon probeerde alle wezens van de schepping weg te houden bij Grote Geest. Hij wilde dat alle schepselen zouden denken dat Grote Geest met rust gelaten wilde worden. Daardoor zou de demon zich machtig voelen: Hij zou in staat zijn om alle schepselen angst in te boezemen.
Ree was helemaal niet bang toen het op de demon stuitte. Dit was merkwaardig. De demon was het archetype van alle afstotende monsters die er ooit bestaan hebben. De demon ademde vuur en rook uit en maakte walgelijke geluiden om Ree bang te maken. Elk normaal wezen zou gevlucht zijn of ter plekke dood zijn gebleven van angst.
Ree echter zei vriendelijk tegen de demon: 'Laat me er alstublieft door. Ik ben op weg naar Grote Geest.'
De ogen van Ree waren vol liefde en mededogen voor deze uit zijn krachten gegroeide bullebak van een demon. De demon was verbijsterd door het gebrek aan angst van Ree. Hoe hij zijn best ook deed, hij kon Ree niet bang maken, omdat de liefde van Ree tot zijn gepantserde, lelijke hart was doorgedrongen.

Tot groot ongenoegen van de demon begon zijn steenharde hart te smelten, en zijn lichaam kromp tot het formaat van een walnoot. De volhardende liefde en zachtheid van ree hadden de demon doen smelten. Dankzij deze zachtheid en zorgzaamheid belichaamd door Ree, is de weg nu vrij voor alle kinderen van Grote Geest om Heilige Berg te bereiken zonder dat hun weg geblokkeerd wordt door de demonen van de angst.
Ree leert ons de kracht van zachtheid te gebruiken om de harten en geesten te raken van gewonde wezens die proberen ons weg te houden van Heilige Berg..........
Uit; Medicijnkaarten, dieren als symbolen van helende kracht door Jamie Sams en David Carson

7 opmerkingen:

  1. Wat mooi en vooral fijn dat je dit hier geschreven hebt.
    Dieren en hun symboliek zijn heel interessant.
    Ik heb deze zomer een droom gehad over een ree.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi verhaal om de dag mee te beginnen Hannah...en die mooie foto's erbij..dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie tekst passend bij die prachtige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig zeg...!
    Ree/Hert leer mij zacht te blijven in een harde wereld. Zachtmoedigheid heeft haar eigen kracht. Alleen valt dat soms niet mee en reageer je hard om jezelf te beschermen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms krijg je een signaal, zó maar wat je nodig hebt... Dank je voor dit signaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind herten prachtige dieren. Mooie foto's! Mooi verhaal, het doet me denken een een boek wat ik een aantal jaar geleden heb gelezen, van Tsultrim Allione: Bevrijd je demonen....en toevallig dacht ik laatst ook al aan het boek ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De kaarten en het boek liggen in mijn nachtkastje en ik 'trek' nog regelmatig een kaart voor wijsheid en energie

    BeantwoordenVerwijderen