zondag 30 augustus 2015

De zee....

De zee
oergrond van 
mijn bestaan.

Ooit werd ik 
door haar woeste hoge golven
ademloos
op het strand 
uitgespuwd....

Mens werd ik
mens van de aarde
mens van de stenen
mens van de bossen en
 ook mens van de mensen. 

Maar altijd is er ergens
diep verborgen
die heimwee
dat verlangen
naar mijn moeder
De zee

Oergrond van mijn bestaan!


 Gisteren 
had ik het onverwachte genoegen
om uren lang
in mijn eentje
terug te zijn
bij de Moeder.....

Oergrond
van
mijn 
mens-zijn.

Oergrond
van
mijn bestaan.

16 opmerkingen:

  1. Lieve Hannah, je weet wat de zee voor mij betekent... ik ben heel blij geraakt nu ik lees dat dit voor jou net zo is! Mooi verwoord heb je het. Een heerlijk begin van de dag! Liefs... (mijn laptopje maakt geen hartjes)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hannah, wat heb je dat ontroerend mooi verwoord.
    Al lezend komt een groot verlangen naar de zee bij mij op. Ik ben vlak bij de kust opgegroeid en woon nu bij de bossen.
    Zoals jij nu in het bos woont.
    Toch blijft de zee trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi Hannah...idd voelt het ook voor mij altijd een beetje als thuis komen bij de zee...morgen gaan wij een midweek genieten van het ruisen, de golven, de rust en de wild-heid...1 keer per jaar minstens moet ik naar de zee toe!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O Hannah.....je bofte!! Wat een fijne dag om aan zee te zijn. Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig en de zee is altijd een trekpleister en heeft een helende werking. Hartelijke groeten El

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi verwoord, Hannah! En vooral de derde foto vind ik erg mooi!
    Ik ben ook heel graag bij de zee....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi, heel err mooi! Ik ben een bosmens, alleen aan het begin van de herfst verlang ik ineens heftig naar zee en strand.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat schrijf je dat mooi Hannah...dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh de zee! Ik voel precies wat je bedoelt! Heerlijk! Het was er een prachtige dag voor! Groetjes Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig beschreven, en mooi geïllustreerd met de foto´s!
    Heerlijk, zo aan zee, al ben ik een bosmensch, zee blijft fascineren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig hoe je aan die vogel kan zien dat het een hard leven is ... aan zee. Schitterend gefotografeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi zoals je dat beschrijft.
    Dat kan ik als bosmens zelfs goed voelen.............

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kind kom thuis, riep Moeder Zee... en ze kwam :)

    BeantwoordenVerwijderen