dinsdag 21 juli 2015

Aapjes kijken

Ik lees een boek. En ik vind het een erg mooi boek. Voor het slapen gaan lees ik een paar bladzijden en dan vallen mijn ogen langzaam dicht....
Het boek gaat over het woord. Het woord wat zijn betekenis verloren is in onze tijd. Wat zijn inhoud is kwijt geraakt. En het doet een poging om het wezen van het woord weer terug te geven aan de lezer....
Gisteravond viel ik in slaap met deze woorden;

Alles is door Hem geworden
en zonder Hem is niets geworden van wat geworden is.

Vandaag ging ik met Dochter en Vriendje naar de dierentuin.
En keek ik met andere ogen naar 'dat wat geworden is' .
Wat een kunstenaar! 
Wat een verscheidenheid! 
Wat een veelheid aan kleur en wat een krachten!
Daar wordt je een bescheiden mens van.












Ach en nou heb ik ook eindeloos naar de mens gekeken.
Minstens zo interessant!
Groot, klein, dik, dun, mooi, nog mooier....
Maar daar maakte ik geen foto's van.
Zo'n gedoe om aan iedereen toestemming te vragen :-)

En dat boek? Ik heb het nog lang niet uit.
Levend Denken door Mieke Mosmuller

11 opmerkingen:

  1. Ontroerend, je woorden maar ook je prachtige foto's. En ja, Mieke Mosmuller, alweer meer dan 20 jaar inspirerend en dierbaar ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi blogje ,je kan zo verrassend schrijven ,mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en wat een mooie foto's...........

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Even weer bewust van wat is, en hoe dat zo maar kan zijn... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij leven hier in de natuur op ons Franse plekje en iedere dag genieten we er weer met volle teugen van. Je foto's zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In een dierentuin vind ik 'aapjes kijken' altijd het leukst...
    Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt! Zo schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig je foto's, zoveel klein geluk prachtig neergezet!
    Fijne zondag Hannah!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk blogje! ik zag u via andere blogsters, zo gaat het in blogland, bedankt voor het delen...liefs

    BeantwoordenVerwijderen