maandag 29 juni 2015

Met gespreide vleugels.

Op het dak van het 'boshutje' in onze tuin, landen regelmatig vogels. Het ziet er vreemd uit, want ze klemmen zich vast aan het schuine dak en spreiden hun vleugels. Alsof ze aan het zonnebaden zijn na een duik in het water.

Ook deze merel lag in diezelfde houding tegen het dak, alsof hij er zo tegen aan gesmeten was.
Nu ik de foto's eens goed bekijk zie ik pas dat het nog een jonkie is.....
.... met die grote snavel en dat rommelige verenpak.
Nog een paar dagen school en dan  is er eindelijk die groooooote vakantie.
Ik ga me net zo gedragen als die vogels. Ik spreid mijn vleugels en ik ga me in de zon eindeloos opladen. Ik verheug me zó!

In mijn tuin heeft er een explosie plaatsgevonden van de vingerhoedskruid. Vooral in de vroege ochtend geeft dat een magische sfeer. Het is mijn uitzicht als ik om 6.00 uur uit bed kom en aan de koffie zit. Genieten heet dat :-)

19 opmerkingen:

  1. Oh ja, dat vingerhoedskruid. Dat vond dit jaar ook massaal haar weg naar mijn voortuin. Prachtig! Samen met de lupines en grasklokjes een kleurrijk feest. Ach dat schattige mereltje, wat leuk! Ik ga ook opladen. Maar niet in de zon hoor, mij te warm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ach die jonge merel hier is het weer mislukt ze lagen ineens dood in het nest hoe sneu is dat.
    wij moeten nog een week door dan hier ook vakantie en genieten van rust en mooie dingen .
    Mooi uitzicht op die magische bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zon zul je de komende dagen genoeg krijgen :-) De vogeltjes zullen bedwelmd van het dak rollen...
    Het vingerhoedskruid is prachtig, ik geniet van die ronkende hommels die zich in de vingerhoedjes rondwentelen.
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook bijna vakantie! Joepie... ik keek er naar uit... zalig zo'n 2 vrije zomermaanden!
    Mooi dat vingerhoedskruid... hier in het bos staat er ook...ook een helemaal witte...
    Opletten met die jonkies en hun vlieglessen... heb je geen katten in de buurt?
    Geniet van de zomer, de zon en de vakantie!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je de vogelmomenten mooi weten te vangen!
    En ohhhh wat heerlijk wakker worden joh! Je zou er toch eerder je bed voor uit gaan! ♡
    Oplaadse (? Is dat een woord??)
    Ik ga me ook opladen, maar wel in de schaduw! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. en dan dat prachtige blauw van die ene ridderspoor erbij, oef wat mooi

    geniet maar lekker hé

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij bent ook een vroege vogel als je om 6u 's morgens aan de koffie zit! ;) ik wens jullie een hele fijne, lange zomervakantie toe!
    Groetjes,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 6 Uur s' morgens? Nou dan geniet jij voor mij mee. Ik bekijk de vogels op een later tijdstip, als zij/ik echt wakker zijn. Mooie kleuren in je tuin................

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk he zo vroeg! Alles ruikt zo fris. Ziet er fris uit en zo heerlijks stil alleen de vogels. Ik vind dat ook altijd een genietmomentje.
    vingerhoedskruid heb ik niet.....ik heb het wel pas geschilderd, ik ben er gek op evenals klaprozen.
    nu deze dagen zal het voor kij afzien worden, ik kan niet goed tegen de hitte.....ik houd me maar rustig, nog een paar daagjes werken en dan een heel lange vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk he zo vroeg! Alles ruikt zo fris. Ziet er fris uit en zo heerlijks stil alleen de vogels. Ik vind dat ook altijd een genietmomentje.
    vingerhoedskruid heb ik niet.....ik heb het wel pas geschilderd, ik ben er gek op evenals klaprozen.
    nu deze dagen zal het voor kij afzien worden, ik kan niet goed tegen de hitte.....ik houd me maar rustig, nog een paar daagjes werken en dan een heel lange vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw wat een prachtig plaatje! Het ziet er schitterend uit.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig plaatje van je tuin met vingerhoedskruid. Je kunt misschien wel de elfjes zien dansen ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inderdaad genieten en wat een prachtige vogel kiekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wauw, Hannah, wat een geweldige foto's weer! Vooral die jonge vogeltjes, die zo tegen de muur en het dak lijken 'gesmeten'.

    Verf je ook met het vingerhoedskruid?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Genieten, die vogels en dat vingerhoedskruid. Ik wens je een hele fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Supergaaf zo'n rommelig verenpakje, ik hou wel van een rommelige haardos ;-)
    Geniet van je zonnige vakantie en ik hoop dat je energie-level heerlijk groeit met die fijne tijd in het verschiet, alhoewel ik niet echt van die hele hoge temperaturen geniet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat maak je toch steeds een schitterende foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een grappig gezicht , een drogende vogel :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt zo'n neergestorte supergrover ;-)...
    Geweldige foto's!
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen