zondag 10 mei 2015

Zo maar een dag :-)

Anderhalve kilo gesponnen, getwijnde, gewassen wol aan de lijn. Tsjonge, wat kan ik daar blij van worden. En wit is niet altijd wit. Er zitten veel verschillende tinten tussen, maar het komt ook van drie verschillende schapen... En zien jullie de beuk op de achtergrond? Tjee, wat is die mooi!De bladeren zijn net allemaal 'ontrold' en als de zon erop schijnt, ben ik jaloers op die bruinrode haardos! 


En de moestuin? Nou, sinds ik besloot dat het geen moestuinieren zou worden dit jaar, kun je mij weer dagelijks in de tuin vinden. Niet meer omdat het moest, maar omdat het fijn is om op mijn knieën door de tuin te kruipen. En wat missen we poes, want ik vind zoveel muizenholletjes. Gek hé, als ik muizen zie in de tuin vind ik dat aandoenlijk, maar als ik ze tegenkom in mijn huis ga ik gillen;-)


En als ik hier zo rond kruip, ben ik steeds op zoek naar mijn tent. Ik bedenk waar ik hem zal plaatsen..... Rond moet ie zijn en van vilt. Ha ha, maar als ik dan weer belaagd wordt door al die rottige bijtbeesten, ren ik snel mijn huis weer in!

Ach, zie je die poten. Die waren knal oranje-rood voordat ze plaats nam op haar nest. Ze zijn nu bleek-roze. Koezie hebben we van haar nest gehaald. Lief legde er een stoeptegel op.... Koezie zat de laatste week vierentwintig uur per dag te broeden. Onzinnig op een stenen ei. We vonden dat het lang genoeg geduurd had. Ach jee. Ze eet weer voor tien! En ze wast zich eindeloos! Prachtig om naar te kijken. Af en toe gaat ze keihard rondjes rennen door de tuin met gespreide vleugels, luid snaterend. Fijn dat er weer leven is in de tuin!

Jaah, ik zie jou ook wel :-))

13 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke dag! En wat een heerlijke tuin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach die Koezie.......wat fijn dat ie weer in de tuin rent. Ik hoop maar dat ie het gras een beeeeeetje met rust kan laten. En die wol...nou ja, we houden elkaar op de hoogte hè? ;-)
    Dag, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jullie hebben met recht een echt insectenhotel woooooow wat een bjoetie!
    heb je op espiratie de steenuil al gezien??
    daar wordt ik nou blij van net als van jouw mooie wolletjes..
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat heb je weer mooie wol ,ikzelf heb gister juist twee pannen fluitekruid gekookt om mee te verven nu ik jouw wol zie kriebelt het behoorlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke tuin met zoveel genietplekjes!
    Je wol is prachtig, zoveel kleurtjes wit maakt het uniek.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ach gassie, worden haar pootjes weer zo mooi oranje dan ??

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke dag! Fijn he dat alles weer groeit en bloeit! :-)
    En volgens mij wordt dat binnenkort weer verven! :-)
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi plekje rond je insectenhotels en wat dies meer zij. Er groeien momenteel ook zoveel mooie bloemen in het 'wild', leuke tijd om te fietsen is het. Ik zou al die kleine tere bloempjes maar wat graag in mijn tuin hebben. Maar wij hebben vooral paardenbloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk berichtje!!!! Zo gezellig alsof k ff op bezoek was. Fijn dat Koezie weer rond rent...enne...ik heb het ook niet zo op bijtbeestjes...ze vinden mij altijd uitzonderlijk lekker :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Op dat spinnen blijf ik stikjaloers... op Koezie nog meer... let je goed op haar?
    Fijn dat ze weer geniet...
    Prachtige plekjes in jullie tuin! Ik geniet al bij het zien van de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Altijd fijn om even met jou mee te wandelen door de tuin.
    En ga je straks weer wol verven?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben altijd een beetje verliefd op je wol (en op koezie en op je moestuintje en....).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat lees ik je berichten toch graag en wat een mooie foto's van de specht, pimpelmezen en Koezie natuurlijk. Prachtige wol heb je gesponnen! Onze kip was ook (schijn)broeds na drie weken hebben we het holletje dichtgemaakt met brandhout voor de kachel. Gelukkig is ze nu niet humeurig meer en slaapt ze 's nachts gezellig bij de honden in de mand. Groetjes, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen