woensdag 6 mei 2015

Tussen de buien door.....

Aan het eind van de dag lijkt het een poosje droog te blijven en loop ik met de honden nog even het bos in. Ik neem mijn fototoestel mee en maak wat plaatjes. Eindelijk bloeit ook hier het fluitenkruid. Ik krijg meteen zin om mijn pannen op het vuur te zetten om te gaan verven. Want ook het berkenblad is flink voorradig en berkenbast....

Ik verwachtte een regenboog, maar die kwam niet. Ik werd alsnog nat....
De bosbodem ligt bezaaid met jong blad en deze kegeltjes,  door de harde regen- en hagelbuien van de afgelopen dagen. Geen idee of je hier ook mee zou kunnen verven?
Op het terras zit een pimpelmees in een huisje te broeden, die we al jaren gebruiken als plek voor de sleutel (niet verder vertellen hé). Zeer onhandig want het diertje durft niet aan te vliegen als wij er zitten.... Maar wat een prachtige eitjes!
Thuis wachten er pannenkoeken. Dat ga ik vaker doen! Rond etenstijd de deur uit :-)

6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt tijdens je wandeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-) slim van je , en lekker thuiskomen ook:-)
    wat een prachtige eitjes heb je gevonden in het nestkastje,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker pannenkoeken! ... Mooie foto's. De honden zullen genoten hebben... De 2de foto met jullie border in de verte "af" en dan die prachtige wolkenlucht! Dat is puur genieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's heb je gemaakt, vooral die met die blauwe luchten.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's, als ik jou blog lees ontspan ik helemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterende foto's: écht voorjaar.
    Het pimpelmeesnestje vind ik ontroerend mooi: die veertjes en dat mos en die prachtige eitjes!
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen