donderdag 28 mei 2015

Pratende bomen....

Vanmorgen wandelde ik eens een andere route door het bos en kwam toen deze boom tegen. Er kwam een enorm lawaai uit. Dat moet de specht zijn!

Vanmiddag ging ik terug mét camera. Wat een schuchtere vogel. Zodra ze aankwam vliegen had ze ons gezien en wilde niet dichterbij komen. Het duurde wel twintig minuten voor ze eindelijk het gat in vloog! Ik denk dat het de grote bonte is. Wat een mooi huis heeft ze gekozen. Met een berkenzwam als natuurlijk afdakje.....

15 opmerkingen:

  1. Wat heb je de specht weer prachtig weten te 'vangen'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jaaaa leuk :-) die hebben nu jongen Hannah,en als je geduldig genoeg bent, zie je de jonkies hun koppie uit het gat steken:-)

    soms willen ze wel als je tegen de boom tikt verschijnen:-)
    geweldig :-)

    * om het hoekie toekijk*

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat prachtig, je geduld is beloond!
    Hier in het bos zit net zo'n holletje in een boom met veel 'lawaai'...ik dacht ook aan een bonte specht ofzo...
    Kwam er ineens een merel uit! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Leuk zo'n natuurlijk afdakje, logisch ook. Zou ik ook voor gekozen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je geduld werd beloond! Wat leuk, dat "afdakje"erboven!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die heb je prachtig in beeld gekregen!
    Hier in het bos zijn ook een aantal spechten nesten, ze zijn altijd heel voorzichtig, schuw als je in de buurt komt.
    Ik vind het elk voorjaar weer geweldig om het te zien en mee te maken :)

    Groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die heb je prachtig in beeld gekregen!
    Hier in het bos zijn ook een aantal spechten nesten, ze zijn altijd heel voorzichtig, schuw als je in de buurt komt.
    Ik vind het elk voorjaar weer geweldig om het te zien en mee te maken :)

    Groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg leuk.....dank voor die foto's..........

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh leuk die boom is prachtig,en ook de specht

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Man wat een mooie foto en inderdaad een prachtvilla koos die specht! Die heeft smaak! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gaaf dat het dan toch lukt een plaatje te schieten van deze mooie vogel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Awesome work.Just wanted to drop a comment and say I am new to your blog and really like what I am reading.Thanks for the share

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh kom jij ook uit een land waar bomen kunnen praten....... ;-) Mooie beestjes zijn het toch he, hangt er hier een regelmatig aan de pinda slinger. Als ik m'n rondje hier ga doen kom ik ook langs een heuze spechten flat!!! Wat voor 'n leven zal dat geven dan als dat allemaal bewoond is!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi, Really great effort. Everyone must read this article. Thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen