maandag 25 mei 2015

Het vliegt en het fluit en het gakt.......

Wie fluit daar zo mooi? Boven in de ceder zit een grote vogel prachtig te zingen. Is het de merel, de tuinfluiter of.... ja, wat dan?
Mijn camera gebruik ik vaak ook even als 'verrekijker'... dus die pak ik er maar bij.
Het is de zanglijster. Ze heeft een prachtig repertoire, uitbundig, veelzijdig, afwisselend. Een genot om naar te luisteren. Nou dan ook maar meteen een foto.
En nu ik die camera toch in mijn handen heb, gelijk maar even het dak optillen van de pimpelmezen.
Even kijken of pa en ma in de buurt zijn? Nee? Vlug.
Stil zitten roep ik nog tegen ze! Maar hé, als er beweging is in de kast dan komt er ETEN!
Dus die snavels moeten zo ver mogelijk open. Pffff. Alle foto's 'bewogen'.  Prachtig die oranje, bijna fluoriscerende bekjes. Zes tel ik er. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voor ze uit vliegen.
Ach Jee en dan gebeurt er nog wat leuks, wat de camera ook vast legt. N oah gaat nog even onkruid trekken uit haar tuintje. En die Koezie is er dan als de kippen bij. Zou het liefst over het hek klimmen om er maar bij te kunnen zijn.... Loopt wat onrustig langs het hek heen en weer te gakken....
en bijt haar dan gewoon in haar billen ;-)
IK? Ik deed niets. Ik bijt echt nooit iemand.......

16 opmerkingen:

  1. Die laatste foto's van N.oah en Koezie zijn zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi die vogels en wat mooi zijn je foto's !! oh oh die koezie toch hoop dat Noah er niks aan over heeft gehouden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke plaatjes ik heb er weer van genoten.
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat leuk die eerste met noah en koezie ,vooral als koezie zijn kopje door de gleuf heensteekt en schattig die mezen,de natuur spat van de foto s

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, die Koezie! Flauwe gans... ;-)
    Heerlijke foto's heb je weer, zo mooi die snaveltjes bij elkaar!
    Liefs, Miejam.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die vogelbekjes: schitterend.
    En de rest van hert verhaal is erg grappig met die stoute Koezie, die stiekem voor billenbijter speelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fijne plaatjes! En jullie Koezie is een assertieve gans! Die weet wel wat ze wil en hoe ze het voor elkaar krijgt :) Alle hartelijks - Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is Koezie toch een echt boefje! :-))
    Leuke foto's!
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben ik toch verliefd op die Koezie!!! :-)
    Prachtige foto van het nestje... net mooi zo bewogen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hahaha Koezie is net haar broer!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een gans die in je billen bijt...............wat zal ze gelachen hebben...............

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb weer genoten van je mooie foto's!
    ik ben zelf een beetje bang voor ganzen, maar Koezie ziet er toch wel heel aardig uit ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahahahaha! Eigen schuld, ze gaf gewoon te weinig aandacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi, Really great effort. Everyone must read this article. Thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I don’t know how should I give you thanks! I am totally stunned by your article. You saved my time. Thanks a million for sharing this article.

    BeantwoordenVerwijderen