dinsdag 5 mei 2015

Donder en bliksem.

Vierentwintig graden gaf de buitenthermometer aan. Het leek wel zomer! En ik was lekker bezig. Zaaien, plantjes verpotten, paadjes maken van alle stenen die ik vond, kippenmest uitspreiden. Zo, nog even de was buiten. Heerlijk!
Het gaat zo onweren roept de Man. Ik haal mijn schouders op. Ik vind het goed. Maar nu nog even niet, want ik ben druk en ik heb het erg naar mijn zin....!
De lucht verkleurd, er steekt een flinke wind op, het wordt donker en nog donkerder. En dan moet ik rennen. Naar binnen! Donder en bliksem. Dikke hagelstenen vallen uit de hemel. Het geluid is oorverdovend op het platte dak van de schuur. Wat een kabaal! Mijn moeder zei vroeger altijd tegen ons, dat we niet voor het raam mochten gaan staan als het onweerde. Daar kon je blind van worden.... Ik luister nog steeds naar haar :-) Ik ga op de drempel van de (open) schuurdeur zitten kijken naar dit natuurgeweld. De was zal voorlopig  niet droog worden.
Geen kip meer te zien. Die zijn allemaal naar binnen gerend. Alleen Koezie trotseert dit alles!
Pffff, wat zal ik nu eens gaan doen....

13 opmerkingen:

  1. Ziet zulk mooi weer wel een mooie foto!!
    Ik zou lekker binnen gaan haken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I like this changes! The plants need the rain urgently. We had nearly the same here a few minutes ago.
    Have a good time, Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier hetzelfde. Mijn was hangt er ook nog....nóg natter dan toen ik het aan de lijn hing ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi was het hè, ik kan er erg van genieten. Zo snel als het gaat, zo snel als het ook weer over is. En ik hoop dat de plantjes het een beetje trekken, die dikke hagelstenen. Want knikkers waren het!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeijoeij...bij ons was het gelukkig iets minder erg... en tja die was is nu heel erg nat zo te zien! :-) Straffe Koezie dat ze die bollen trotseert! Hopelijk stonden je plantjes een beetje beschut?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto! Wij zaten op het werk onder een half overdekt terras maar bij een flits en een knal stonden we toch zo in de woonkeuken hahaha, alleen Oscar die keek vol bewondering naar buiten net als jij....
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook dit weer is heerlijk genieten, wel weggedoken onder de overkapping maar toch vind ik het altijd iets magisch hebben dat geflits en gedonder. Hagel hadden wij niet. Stoer zo die boom op de foto!!
    Fijne dag Hannah, misschien wordt je was vandaag alsnog droog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vond het wel een gekke dag, zo met dat weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zo hé..
    dat was de moeite waard:-)
    amaai

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto, Hannah! Zo was het, op een gegeven moment zag je alleen maar grijs.
    Maar de natuur heeft gelukkig weer een flinke bak water gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zag op de tv dat het in grote delen van Nederland zo was, wat jammer als je net lekker in de tuin bezig bent. Maar het levert wel een mooie foto op.

    BeantwoordenVerwijderen