maandag 27 april 2015

Wezel


Al vroeg ben ik in de tuin. Ik maak het pad rond de vijver vrij van zevenblad. Rigoureus ben ik aan het werk. Ik spit één schep diep om al die rottige worteltjes nou eens voor altijd de nek om te draaien. Langs het paadje maakten we vijf jaar geleden een muur van alle keien die we her en der vonden. Ook daar groeit het zevenblad tussen. Als ik even op de bank zit met een bak koffie om uit te puffen en te genieten van het zonnetje kijk ik ineens in twee kraaloogjes. Wat heb ik spijt dat mijn fototoestel niet klaar ligt.... Maar ik krijg een herkansing. Nog geen half uur later zie ik hem dwars door mijn moestuin rennen en in het konijnen rennetje verdwijnen.
Voor het eerst van mijn leven zie ik in levende lijve een wezel!
Hij komt zelfs de stoep op waar ik sta en loopt om mijn voeten heen. Vliegensvlug verplaatst hij zich en even later verdwijnt hij buiten de tuin en buiten mijn gezichtsveld.
Blijkbaar heb ik hem uit zijn hol opgeschrikt. Ineens begrijpen we waar onze kippeneieren blijven!

21 opmerkingen:

  1. Ha ha wat grappig, de natuur is vol verrassingen hannah ,leuk dat ik mee kon kijken,ook ik heb er nooit een in levende lijve gezien .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja erg leuk maar het zijn kleine rovers en ze zijn heel snel knap dat je hem op de foto kreeg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha de een heeft vossen en de ander wezels... Geweldig koppeke! Wezels eten wel konijnen... opletten dus wanneer die in de konijnenren verdwijnt!!!
    Let je goed op Koezie??? Misschien eet deze ook wel ganzen.... pffff ik mag er niet aan denken!
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh wat mooi:-)

    nou daar heb ik graag een paar eitjes voor over Hannah, als hij dan de kippen en konijnen maar met rust laat,
    wat een mazzellaar ben je toch:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een brutaaltje en wat gaaf dat je Wezel hebt kunnen vastleggen, gaaf!!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw! zie ze weleens de weg oversteken in de schemer, maar ik heb er nog nooit een van dichtbij overdag gezien. En wat ziet je tuin er heerlijk fris groen uit. Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel lief snoetje maar wel een rovertje he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Hannah,

    Je hebt inderdaad het groen opgezocht! En wat een mazzel met het zonnetje vandaag. Niks geen voorspelde regen.
    Ik hoop dat een wezel konijnen met rust laat.
    Op mijn werk hebben we een steenmarter.....toen begrepen we opeens waarom er nooit meer stadsduiven op het richeltje zaten....

    Wij zijn de dag rustig begonnen, even over de vrijmarkt gelopen bij de school van onze kinderen. Dat was een gezellige boel met natuurlijk allemaal bekende kinderen en ouders. Vanmiddag zijn we op pad geweest om de jaarlijkse familiedag rond te maken. Het grappige was dat zodra we hadden besloten om vandaag niet op de vrijmarkt te staan er heel veel andere dingen ook voor de wind gingen. Een afspraak die verzet kon worden naar een voor mij véél gunstiger tijdstip. Ik kreeg antwoord op een vraag die ik een paar dagen geleden gesteld had per mail. En opeens hadden we tijd vrij om naar het Blote Voetenpad te rijden en de familiedag te plannen, iets waar we maar steeds niet aan toe kwamen. Toeval?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauwie wat een geluk om die zo vast te kunnen leggen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een stel leuke oogjes.................

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat maak jij toch altijd mooie foto's van zulke plotselinge momenten. Erg mooi wezeltje. Vroeger op het akkertje van mijn vader zaten er ook, mijn broer heeft er ooit eens 1 gevangen, mijn vader hield niet van wezeltjes want idd die aten eieren e.d.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat goed, dat het je is gelukt om hem op de foto vast te leggen, die kleine brutale eierdief! (maar het is wel zo'n mooi diertje)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een spannende ontmoeting! En dan ook nog op de foto kunnen vastleggen: dat is geluk hebben.
    En van dat geoogste zevenblad ga je vast zevenbladpesto maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hahaha een ***** restaurant!!! Ook ik ben bezig om dat nare zevenblad overal uit te peuteren dat is de enige manier om er nog een beetje baas over te blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hahaha een ***** restaurant!!! Ook ik ben bezig om dat nare zevenblad overal uit te peuteren dat is de enige manier om er nog een beetje baas over te blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw! Wat een mooi gezicht, ik heb ook nog nooit een wezeltje gezien volgens mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is mooi zeg! Wat leuk om een wezeltje te zien,...wel een beetje jammer van je kippeneitjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik geloof dat ik dan wel een hele grote bofkont ben, want ondanks dat ik in een dorp in Zuid-Limburg woon zie ik toch regelmatig allerlei bijzondere dieren. Ooit raapte ik in de waskeuken van mijn ouders een salamander op, vleermuizen zijn sinds jaar en dag de hele zomer door te zien en in de diverse natuurgebieden heb ik reeds een voedende specht met jongen, een hertebok, een ree met jong, een marter en een hermelijntje in winterkleed gezien. Dit alles naast het vliegende gespuis met veren.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha ha geen eieren dus, maar wel een wezel gezien, puzzel opgelost dus!
    Toch heel bijzonder om zo'n prachtig beestje te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh wat bijzonder! En ik denk dat we allemaal op het verkeerde been worden gezet door zo'n schattig kopje ;-)
    Heel erg gaaf om te zien Hannah!!

    BeantwoordenVerwijderen