vrijdag 3 april 2015

Licht en Schaduw.

En dan nu woorden.
Woorden die woordloos zouden moeten zijn.
Mijn handen maakten deze deken.
Mijn denken moest meer en meer plaats maken,
verstoorde het proces, van hoe ik vond dat het moest worden.
Iets groters nam het over als het mij lukte te stoppen met dat denken.
En dan bewoog ik in een andere wereld, die niet te pakken is als ik dat zou willen
maar als een grootse stroom door mij heen kolkte.
De kleuren, krachten en wezens in de natuur,
zijn wonderschoon......

22 opmerkingen:

  1. Prachtig, Hannah...en het creative proces beschrijf je zo goed.. en is als het schrijven van een gedicht of een boek..je denken gelooft aanvankelijk nog dat het iets in te brengen heeft, maar zodra de Muze spreekt kun je alleen maar luisteren en jouw liefdevolle hart en handen het werk laten doen. Ik feliciteer je met je prachtige schepping!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat is dit prachtig geworden!! Die kleuren, de plek, de manier waarop je hem hebt opgehangen....Komt 'ie op de muur of kruip je er liever onder? En wat weegt 'ie nou?? Ooooo en Aaaaah als ik weer kijk.....
    Dag, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zoek een plek aan de muur.....
      Hannah

      Verwijderen
    2. Dat vind ik een superidee want ik vind de deken ook zo hangen aan de tak

      Verwijderen
  3. Hij is prachtig! Het is alsof de natuur 'm zelf gemaakt heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OHHHH!!! Wat is ie prachtig!!!! Hij lijkt wel te stralen!
    Mooi dat je het denken los kon laten en in een flow terecht kon komen.
    Ik vind hem geweldig!!
    Lieve groet, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is de ziel die spreekt... Ontroerend mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is die prachtig ,en de titel helemaal treffend ,ik zit met open mond te kijken zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel erg mooi wat zit er veel energie en emotie in die deken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tsjonge, het is een waar kunstwerk geworden, prachtig joh!
    Mooooooi om aan de muur te hangen inderdaad! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aan die tak en dan zo aan de muur? Prachtig...Helemaal van je eigen hand... spinnen, verven, haken... en van je eigen denken en niet denken... Heel mooi!
    Zo met dat schaduwspel helemaal prachtig!
    Fijn paasweekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtig Hannah..wat is je deken mooi geworden. Niet zomaar een deken..echt een Hannahdeken...het straalt er van af!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtig Hannah,
    precies zoals het licht door de boomtakken speelt, en licht werpt en schaduw,
    schitterende kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig van kleur, Hannah, en zó in harmonie met de natuur. Je hebt er aparte foto's van gemaakt en je hebt een feilloos kleurgevoel.
    Goede Paasdagen en een hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Woorden zijn ook niet nodig Hannah....dit is zo mooi, spreekt helemaal voor zichzelf.
    Kleuren van het hele jaar.........prachtig...........

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, echt heel mooi. Prachtig kleurenspel!

    BeantwoordenVerwijderen