zondag 5 april 2015

Eieren zoeken?

Welnee, we gaan schapen vangen ,-)
Met Dochter en Vriendje zijn we onderweg en dan is er altijd wat te beleven.
Zo'n twee kilometer bij ons huis vandaan is er een afgezet gebied waar schapen lopen.
Eigenlijk zijn we benieuwd of er al lammetjes zijn, dus Dochter en Cees klimmen over het hek. Het gebied mag vrij bewandeld worden, maar honden zijn niet toegestaan. Dus bekijk ik met mijn camera (en de honden) hun avontuur. En dat levert mij leuke plaatjes op! De schapen zijn erg schuw dus moeten ze sluipen....



Dit schaap kon makkelijk geaaid. Ze heeft en manke poot. En een oormerk met nummer 550450. Dat jullie het ook weten....!

Wat verzamel jij Cees, vraagt Dochter als we op de terugweg zijn en  ze haar zakken vult met stenen...
Ik verzamel eigenlijk niets, nou ja, ik wil graag vogels zien.
Ach, we hebben geluk! Vogels genoeg te zien! En als het mij dan ook nog lukt ze op de foto te krijgen, ben ik ook weer gelukkig.

De Boompieper

De Geelgors

En de ZON was weer zóóó heerlijk aanwezig

Ze vonden trouwens geen lammetjes....
en met beider toestemming plaats ik deze blog :-)

12 opmerkingen:

  1. Genieten met Hoofdletters :) En wat fijn dat je dit berichtje mocht plaatsen!!
    Fijne dag nog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie dag! Eéntje met een gouden randje! Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie omgeving wonen jullie!! Prachtige foto´s

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een rijkdom en een geweldige foto's Hannah! Fijn dat ze toestemming gaven anders hadden we dit moois moeten missen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank voor die mooie lentefoto's................

    BeantwoordenVerwijderen
  6. eh... Cees zei nog dat ie zich vergist had: die boompieper is ook gewoon een echte geelgors. Ik heb beloofd dat te melden, anders kon ie niet slapen.
    de moeder van Cees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pfffff, gelukkig. Ik zat steeds van de ene naar de andere foto te kijken en zag het verschil echt niet......
      Madelief

      Verwijderen
  7. ach wat heerlijk zo samen genieten:-)
    leuk die geelgors, die zingt een stukje 5e van beethoven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi avontuur. Ik word er blij van.

    BeantwoordenVerwijderen