woensdag 1 april 2015

DE Wandeling.

Meestal wandel ik in mijn ééntje door de natuur.....

Maar vandaag mocht ik weer mee op pad met de klas van Dochter.
We wandelden van school over het Balloërveld naar de schaapskooi.
Een wandeling die twee uur duurde. En ik ervaar dat als een feest!

Voor even word ik onderdeel van de klas. Tweeëntwintig kinderen waarvan de meesten elkaar al kennen vanaf de kleuterklas. Al zeven jaar delen ze lief en leed. Leren ze van en met elkaar. Huilen en lachen ze met elkaar. Respecteren elkaar. Houden van elkaar.....

Voor even ben ik deel van dat lichaam. Van die groepsziel. En ik geniet!
Juf reist al vijf jaar met ze mee. Kent ze door en door. Weet wat ieder kind nodig heeft. De kinderen houden van Juf. Er is geen betere Juf.....
Kwamen we zomaar Koezie 'in het wild' tegen ,-))

Onderweg krijgen de kinderen opdrachten. Nee, nu niet meer praten, maar stil worden. En luister dan eens naar wat je hoort? Kun je de stilte horen? Kun je je voeten heel bewust en met aandacht op de aarde zetten?

En hier, hier heeft de aarde andere krachten.... In vroeger tijden konden mensen dat vanzelfsprekend voelen. Daar werden dan kerken gebouwd of boerderijen. Kijk eens of jullie dat ook kunnen voelen?

Het regent, het hagelt, soms is de wind ijskoud,
 de zon breekt ook weer door, maar niemand moppert.






En ik? Ik heb weer genoten!

11 opmerkingen:

  1. Ik genoot ook. Wat fijn dat je weer mee was. Het was een behoorlijk wandelingetje en ja, wat deed iedereen het goed!!
    Nu lekker op de bank, tenminste....ik wel!! Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk uitwaaien en kinderen leren houden van de natuur... er is niks mooiers. En zo'n klas die al 7 jaar samen zit... die allereerste vriendschappen... die vergeten ze nooit! Fijn mee genoten dankzij jouw mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ik.....ik genoot mee van jouw heerlijke verhaal en prachtige foto;s, wauw!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ...en wat boffen ze dat ze in zo'n mooie provincie wonen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn!! Ik geniet ook stilletjes mee met je mooie fotos en warme verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk voor je.............geen groter genot dan in de natuur met kinderen............

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's, heerlijk om zo even met de klas te mogen meewandelen.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat heerlijk, wat een fijne tijd is dat toch die geniettijd die ze dan op school krijgen, fijn dat je er zelf ook zo'n plezier en genot uit kunt halen!
    (Meeste ouders tegenwoordig hebben geen tijd meer om op de school van hun kinderen iets extra te doen, doodzonde!)
    Mooie foto's Hannah!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou ik kan me voorstellen dat je hebt genoten!!! Mooie foto's!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig, leuk dat je elk jaar mee gaat!

    BeantwoordenVerwijderen