zondag 8 maart 2015

Vogeltjes

Wat kan ik toch onnoemelijk blij worden als ik bij thuiskomst van een wandeling mijn foto's bekijk en beet heb..... Gek eigenlijk. Als ik een vogelboek of plaatjes van vogels op het internet bekijk is dat speciale gevoel er niet. De kwaliteit van die foto's is vaak ook tien keer beter dan die van mij. Maar toch. Alsof ik de vogels eindelijk dichterbij krijg.... Ik vind het rot dat ze altijd wegvliegen als er een mens in de buurt komt. Misschien is het een oer-herinnering? Waarin de vogels gewoon op mijn hoofd en mijn schouders zaten.....
Dit vogeltje bleef trouwens gewoon op de akker zitten. Ik zag het vanuit de verte aan voor een kei....
Franciscus van Assisi, foto van pinterest
Want wat zou dat toch geweldig zijn. Geen angsten meer voor de mens vanuit de dierenwereld. Open communicatie.
Ooit.
Ooit komt het vast weer terug!
Voor nu ben ik al gelukkig met een foto!
En o ja, het is een Geelgors ;-)

7 opmerkingen:

  1. Wat bijzonder, een geelgors! Hier zie ik wel veel groenlingen, maar nooit een geelgors.
    Ik vind vogels ook altijd heel bijzonder. Een soort relicten uit de oertijd, en ze bewegen zich zo vrij door het luchtruim.
    Maar vertrouwelijk zijn met mensen, dat zijn er helaas maar enkelen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige Geelgors zeg!
    Ben ook dol op vogels en idd ook op de foto's en beelden die ik zelf zie en maak...
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw da´s een mooie hoor! Een geelgors heb ik hier nog nooit gezien. Laatst wel een ijsvogeltje (ik was zo blij met die twee wazige foto`s die ik had gemaakt, hahaha...)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig ja daar word ik ook iedere keer weer blij van ,mooi vogeltje heb je gefotograveerd

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien heel lang en heel stil blijven zitten?
    Ik ben al blij als ik vogels zie in de tuin.....mijn buurvrouw heeft er een massa, maar ja, ik heb een kat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja ik heb dat ook met foto's maken...eigenlijk hou ik ook niet zo van die perfecte foto's op internet...voor mij vaak net iets té . Maar foto's van een vogell die je ziet en dan op de kiek zet...ja...daar heb ik iets mee!s Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De lucky shots zijn vaak het mooiste! En al ken ik al die vogelnamen niet, je foto's zien er weer prachtig uit!

    Groetjessss :-)

    BeantwoordenVerwijderen