zaterdag 28 maart 2015

Van die dingen....

Na een intensieve periode waarin ik al mijn vrije ochtenduren gebruikte voor studie kan ik eindelijk weer opgelucht adem halen en doen wat ik het liefste doe in vrije tijd....
Afgelopen week haalde ik mijn tweede examen (van de vier) voor de herregistratie van de BIG. En ik moet eerlijk bekennen dat het een worsteling was. Regelmatig moest ik diep in mijzelf graven waarom ik hier ook al weer aan begonnen was. Gelukkig is er ook een soort waarnemer in me, die mij liefdevol bekijkt en mij met heel veel geduld toch iedere keer een schop onder mijn reet gaf, de goede richting in!
Die Big-registratie gaat er wel komen. Ik moet nog twee verslagen schrijven, maar dat gaat mij niet zoveel energie kosten!

En dus heb ik weer tijd. Voor de deken. Waar nog zoveel draadjes aan zitten die weggewerkt moeten worden. Ik zit op de grond voor de kachel en verdwijn in de kleuren. Heerlijk!




En ik spin weer. Naast de kachel, of als het weer het toe laat, buiten! Meter na meter verdwijnt tussen mijn vingers op de klos. Twee kilo is het streven. Want dan gaat er weer geverfd worden. Voor wat? Aaah, dat weet ik nog niet. Dat is ook niet belangrijk nu....



De roden, de rozen, de oranjes en de lila's wilden niet in de deken passen. Hoe graag ik ze er ook in wilde, ze werkten zichzelf er iedere keer weer uit. Een bijzonder proces was dat. De vierkantjes lagen een beetje zielig in een mand. maar ik viste ze er weer uit. En vul ze nu aan met witten en beige's en bruinen, misschien met wat groenen. Nog geen idee wat dit gaat worden. Maar het is fijn om te haken!
Ach en eindelijk weer boeken die mijn ziel voeden. Ze zijn voor de ouderbibliotheek op school, maar eerst ga ik ze zelf lezen. En als ik ze dan te mooi vind, hou ik ze alsnog zelf....;-)  De bovenste twee boeken hebben mijn speciale interesse. Boeiend!

17 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd dat je je tweede examen haalde. Nu even weer in de wol, heerlijk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd! Fijn hoor! En wat is de ruimte die dan weer ontstaat genieten he....Je wol ziet er geweldig uit - ook in de natuurlijke kleur is het al mooi warm. En dat stapeltje boeken tja, heerlijk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteer weer een hindernis achter de rug en die vrije tijd klinkt goed word weer prachtig wat je maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed van jou dat je er al twee gehaald hebt, met of zonder schop onder je achterste ;-)
    Wat zijn het toch wonderlijk mooie foto's van al dat garen dat je zelf verft en spint (andersom waarschijnlijk ;-))
    Toch vind ik die rozige tinten echt super! Geniet van je vrije tijd lief mens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi, ik denk dat het leren en de wolletjes niet zonder elkaar kunnen ;) En die roze-tinten? Die komen vanzelf wel weer ergens op hun plekkie! Geniet van je boeken... heerlijk met dit herfstweer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. DAt voelt als een beloning voor de inspanning,weer doen,wat je echt graag doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat laat je mooie wolletjes zien...dat wordt vast iets moois met die roze! En wat fijn dat je je examen hebt gehaald..gefeliciteerd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met het halen van je examen. En wat een mooie wolletjes in roze. Ik denk dat een roze met beige deken ook heel mooi zou zijn. En veel plezier met lezen, daar is het nu echt weer voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd Hannah! En zo mooi de wol die je zelf maakt en kleurt...
    Veel leesplezier...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha, dat is fijn- gefeliciteerd met het behalen! Op naar de andere twee!
    Je geniet nu vast nog veel meer van je welverdiende vrije tijd! :-)
    Prachtig, die kleurtjes, ben heel benieuwd!
    Spinse!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. gefeliciteerd en je nu weer even uitleven op de wol dat is toch een heerlijke bezigheid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd, nog twee te gaan en dat gaat vast ook goed komen. Wat een heerlijke foto´s van je wol, ben benieuwd of je rode/roze vierkantjes toch nog ergens in je deken terecht gaan komen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Hannah,
    Ik heb me net als volger aangemeld en ben daarmee je 100ste volger ;-)
    Ik kwam hier via via en ben voorlopig nog niet uitgelezen....
    Er zijn nogal wat opvallende overeenkomsten... net vijftiger, ook vernoemd naar een tante van wie ik m'n eerste fiets kreeg, ik ben ook opgegroeid in een orthodox christelijk gezin en heb ook gewerkt in de gehandicaptenzorg. En oh ja, ik woon ook in Drenthe ;-)
    Wat woon je op een prachtige plek!

    Hartelijke groet, Annelies
    livinafluweeltje.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd, Hannah! Heerlijk om nu weer aan je eigen dingen toe te komen.
    Wat een kleurenfeest. En als je de kleurenleer van Goethe tot je gaat nemen, krijg je vast en zeker nog meer inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd met het halen van je examen! je bent er dus bijna bij de BIG registratie! Wat een prachtige kleuren, en de roze/ rode tinten ik vind ze prachtig. Gaat vast een heerlijk warme deken oid worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze geweldige bezigheden heb je gewoonweg dubbel en dik verdiend! Je bent er bijna!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze geweldige bezigheden heb je gewoonweg dubbel en dik verdiend! Je bent er bijna!

    BeantwoordenVerwijderen