vrijdag 13 maart 2015

Het dertiende ei

op vrijdag de dertiende.
Twee keer dertien op een dag.
Wat moet ik daar nou weer van denken ,-)

s' Morgens als we Koezie uit haar nachtverblijf halen, waggelt ze in sneltreinvaart het grasveld over naar de andere kant van de tuin, om plaats te nemen op haar nest. Ze draait wat met haar billen, zit een half uur en komt er dan weer vanaf.  Zooo. Het ei is gelegd!
Als we het ei willen pakken, moeten we eerst zoeken! In het nest legt ze allemaal blaadjes, takjes en veren op het ei.... Ik vind dat zo aandoenlijk, zo liefdevol!
Ik ervaar een ei van Koezie als een persoonlijke gift aan ons, de mens.
Een liefdevolle gift!
En vandaag dus het dertiende ei. Hoe lang zal ze nog doorgaan?
Lief en Dochter bakken de eieren en eten ze met smaak op. Ik maakte er een keer een cake van. maar verder vind ik het vooral leuk om ze kado te doen.
Een Koezie gift.
Een liefdevolle gift!

In het jaar tweeduizenddertien, waarin het getal dertien wel een heel prominente rol ging spelen in mijn leven, ben ik een beetje huiverig geworden voor dertien. En nee, dat heeft niets met bijgeloof te maken. Maar met ervaren....
Het dertiende ei op vrijdag de dertiende.
WAT zal ik daar eens mee gaan doen?

13 opmerkingen:

  1. 13? Tja voor ons is dat een geluksgetal... ik hoorde vandaag op de radio "let op voor zwarte katten op vrijdag 13!"... onze kat is zo zwart als roet! Ook dat! Wie weet brengt 2 keer 13 ook wel veel geluk voor je!
    Ik blijf het jammer vinden dat het geen bevruchte eieren zijn... zou zo schattig zijn een klein Koezieke!
    Fijn weekend...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou hem uitblazen en beschilderen zijn er prachtige eiener voor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een mooi idee van Marloes .. om het ei uit te blazen en te beschilderen. Een prachtig Koezie-ei voor Pasen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hartje het 13e ei en alle andere eieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou het dertiende ei vooral koesteren

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja..het idee van Marloes vind ik super!! Ach die lieve Koezie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. It´s true, everything nature gives for us is a present. We should remember this every day!
    Have a good time, Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hartje erop maken en koesteren.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Er inderdaad vooral wat moois van maken als herinnering!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Omdat 13 voor mij een geluksgetal is hoef ik er niet lang over te denken......Koezies 13e eitje zal alle eters geluk brengen................

    BeantwoordenVerwijderen
  11. nou dat word dus uitblazen als ik alles hierboven zo door lees succes en maak er wat moois van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja hoor uitblazen en een hartje met het getal 13 erin of uit gevreest ofzo....... in ieder geval iets moois van maken en bewaren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 13 is de geboortedag van mijn zoon ... 2x dertien is mijn geboortedag ... dit is een superei!

    BeantwoordenVerwijderen