woensdag 11 maart 2015

Gemetsel...

Drie jaar geleden zat er in deze zelfde nestkast ook een boomklever paartje te broeden. Toen ze uitgebroed waren kwam er begin augustus een wilde zwerm bijen in wonen. Die bijen overleefden de winter niet helaas....
Vandaag hoor ik een doorlopend getimmer. De nestkast wordt weer voorzien van een 'nieuwe' opening. De klever  vliegt af en aan met modder in zijn bek en metselt het gat van de nestkast van binnen uit beter in model.... Heel kunstzinnig hoe hij dat doet! Dat krijgen wij mensen niet voor elkaar met een beetje modder.

14 opmerkingen:

  1. Wow, mooi als je dit zo van dichtbij kunt volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig hoe ze dat kunnen hè, ik vind het bouwen van nesten op zich ook al zo'n kunst, dat je als vogeltje met wat takjes in je bek zo'n mooi rond nest kunt bouwen. En dat zonder handen, en vooral zonder duimen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig hoe de natuur dat doet, dierenrijk mensdom, het zegt het al hé:-) hun belangen liggen ergens anders:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Isn't it wonderful to watch the birds! A 'Kleiber' I have only seen once. Now it's time to go back into the garden, working and enjoying the sun!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig hoe de natuur dat regelt! Ware kunstwerkjes zijn het!
    Fijne dag!
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat super, zo in je achtertuin! (Mooi nestkastje ook, zelf gemaakt?).
    Leuke foto's- wat spannend straks, als er misschien kleintjes uitvliegen! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi! en leuk dat het nestkastje weer bewoond is!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh geweldig zeg....zo mooi om dit te volgen!! Fijne dag Hannah! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een werkelijk schitterende waarneming! Er zitten hier ook een boomklevertje, dat stevig op de "zadencake" inhakt.
    Bij dat hakken kan ik me wel wat voorstellen. Maar dat hij een te groot gaatje zo mooi op maat metselt en dat je dat zo mooi op de foto weet te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik doe mijn best Hannah, maar ik modder maar zo'n beetje aan............

    BeantwoordenVerwijderen