woensdag 18 maart 2015

Geluk....

Waar ik de ochtenden gebruik om te studeren en mijn hoofd te vullen met informatie, gebruik ik de middag om mijn hoofd weer leeg te maken. En ik vind niets heerlijker dan dat buiten te doen in de lentezon achter mijn spinnenwiel. Omringd door de honden, de vogels, de kippen en Koezie.
Kon het maar altijd lente zijn!
Boven de deur van dit huisje is een opening en ik zie steeds een winterkoning naar binnen vliegen. Ik denk dat hij bezig is een nest te maken en dat vind ik leuk! Ze maken hele mooie nestjes, maar het is een tijd geleden dat ik er één zag. Ik weet alleen niet of de houthakker er blij mee zal zijn, want zijn drumstel staat er in. Dat betekent een paar maanden niet drummen!
Die geranium overleefde de winter in de schuur en stond al die tijd in bloei.
Koezie neemt een uitbundig bad ;-)
Ik zie lijsters, merels, roodborstjes, koolmezen, pimpelmezen, boomklevers en de winterkoning. En bijna allemaal al in echtparen. Ik zag vier mannetjesmerels en één vrouwtje, dus die moeten de strijd nog gaan voeren. De vliegenvanger en het kwikstaartje hebben de tuin nog niet gevonden.
Pfff, wat kan ik hier gelukkig van worden. Helemaal gratis. Ik hoef echt nergens meer naar toe. Ik ben er al!

14 opmerkingen:

  1. Nergens naartoe: je bent er al. En dat kan ik me goed voorstellen als ik de foto's zie samen met je verhaal.
    Wat hebben we heerlijke voorjaarsdagen achter de rug.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yes, nature is wonderful these days. I am working in the garden and all the birds are around, not feeling disturb of me. But spinning outside is much better than working - enjoy your time, Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan ik mij helemaal voorstellen want ik voel precies hetzelfde als we op de volkstuin zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh heerlijk ,het is werkelijk een paradijsje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik word helemaal gelukkig van je berichtje... en van de foto van de spetterende Koezie...
    Geluk kon ik vandaag wel een beetje gebruiken... dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat ziet er echt heerlijk uit zo buiten maar vandaag was het hier erg koud geen zon gezien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja heerlijk, hier ook heel druk met allerlei vogeltjes!! Maar als ik hier zou voorstellen om een paar maanden geen muziek te maken...... dan denk ik dat het verstandiger is dat het winterkoninkje gaat verhuizen of de houthakker moet zijn drumstel verhuizen........hahaha Geniet er maar flink van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat klinkt dat heerlijk zeg!!! Genieten maar!! Ben je nog bezig voor je hernieuwde BIGregistratie?? Of is het een andere studie?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, wat een heerlijke plek! Tja, wat wil een mens nog meer... heerlijk!!
    Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk...dit is genieten!!!! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heerlijk als je dat allemaal in je tuin ziet, gratis vermaak en mooier is er niet Hannah,
    wel ik ga morgen beginnen met een nestje bouwen, ik heb het oude nest van kronkels uit mijn hoofd gesloopt, en begin met mooie nieuwe grasjes en mosjes helemaal opnieuw:-)

    lekker leven hé, vol geluk, je doet het super,
    dank je wel voor dit zalige blogje
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. G E N I E T E N !!! In dubbelgrote hoofdletters!

    BeantwoordenVerwijderen