zondag 1 februari 2015

Van binnen.....

......naar buiten





Ik zit te spinnen.
Uit de chaos ontstaat een draad.
Af en toe loop ik naar boven, naar mijn kaardenmolen om een nieuwe lading wol te kaarden.
Als ik boven ben, lijkt buiten dichter bij binnen.
Ik kijk uit het raam, zie vogels af en aan vliegen naar een voederplek, ik zie een paar kippen scharrelen en hoor de haan.
Beneden zit ik bij de tafel achter mijn spinnewiel. Naast me, op tafel is al een draad ontstaan, een kleur toegevoegd, een vierkantje gehaakt.....
Die stapel lapjes ervaar ik opnieuw als een chaos. Het moet een deken worden, alle vierkantjes aan elkaar gehaakt. Maar hoe?
De ideeën buitelen over elkaar heen. Iedere dag bedenk ik weer iets anders.
Ik laat het nog maar even voor wat het is. Haak er gewoon nog meer lapjes bij.
Op een dag weet ik het. Maar nu nog even niet.
Dus spin ik ondertussen een nieuwe draad....

14 opmerkingen:

  1. oh jij hebt van die leuke raampjes!! Mooi zo al je gehaakte vierkantjes in al die mooie kleuren!! Je deken zal vast erg mooi worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat het ook gaat worden, het ziet er nu al prachtig uit ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij woont echt in een paradijsje! En dat raampje is helemaal de max!
    Zalig die stapel vierkantjes! Prachtig zo die kleurtjes! Dat wordt vast iets geweldig moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is weer voor binnen. En jouw chaos? Daar lach ik om. Ik leef met drie jonge kinderen, chaos is een te zwakke uitdrukking voor waar ik in leef. ;-) Al die vierkantjes gaan wel iets heel mooi worden, dat kan niet anders!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh ja zo herkenbaar in ieder hoekje is het chaos. Zowel binnen in als er buiten. Maar het doel is niet zo belangrijk de weg ernaar toe wel. Het komt allemaal goed en deze fase is ergens goed voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een fijn sfeertje... hmmm...
    Mooi raampje zeg! :-0
    Ik vind je lapjes nu al geweldig! ;-)
    Wel herkenbaar hoor die ideeën die aan komen waaien. Of door elkaar.
    Het wordt vanzelf een mooie deken...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook hoop niet dat ik ergens overheen heb gelezen, maar is Poes alweer terecht?
    Ik hoop het voor jullie!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh hé, getsie wat naar!!
      Ik duim voor jullie dat ze ineens weer voor je neus staat, gezond en wel!!

      Verwijderen
  8. Mooi en ook troostvol, dat uit chaos toch steeds weer iets "geordends" kan ontstaan. Zou elk creatief proces niet starten vanuit een zekere chaos?
    Mooie sfeerbeelden, Hannah.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat n heerlijke rust spreekt er uit dit blogje. Fijn om te lezen vooral omdat ik zelf de rust niet kan vinden. Hele mooie foto's uit het raampje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ... spinnen en kaarden op een zalig mooie plaats! Doe maar lekker verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, Hannah, what beautiful pictures and they evoke a very warm and comforting feeling in me. In the hustle and bustle of everyday life I long for those quiet times. Your blanket has inspired me and a few Grannys are already crochet. Thanks a lot, Birgit
    (I often think of your cat...)

    BeantwoordenVerwijderen