woensdag 25 februari 2015

Stilstand.

Ik trek een rune steen. Isa. Stilstand.

'De winter van het geestelijke leven is over u gekomen. Misschien voelt u zich in deze situatie gevangen. U bent niet bij machte om iets anders te doen dan u te buigen, u over te geven. Wees geduldig want dit is de periode van passiviteit die aan de wedergeboorte vooraf gaat'.

'Werk mee en wees stil, want wat u beleeft is niet noodzakelijk het gevolg van uw handelingen of gewoonten, maar de omstandigheden van de tijd waartegen u niets kunt doen.
Wat vol geweest is moet leeg worden, wat toegenomen is moet afnemen.
Zo is het in de Hemel en op Aarde. Zich ernaar voegen is een daad van moed en wijsheid'.
Uit; Orakel der runen door Ralph Blum
We gaan wandelen. De honden en ik. En binnen tien minuten krijgen we een kletterende, koude regenbui op onze snufferd. De sfeer verandert in het bos. Beetje mistig, weinig licht. Ik neem maar een voorbeeld aan de honden. Zij trekken zich er niets van aan. Wat zal ik me ook druk maken? Nat is nat.....
Er groeien nog allemaal paddenstoelen in het bos. Aan de voet van deze berk groeien er heel veel. Ik weet (nog) niet hoe ze heten, maar ik veronderstel niet dat er veel kleurstoffen in zitten
En deze mogen nog wel even doorgroeien, want ik weet al dat hier wél kleurstof in zit!
Thuisgekomen droog ik de honden en mezelf...... gelukkig brandt de houtkachel. Het brood is in tussentijd gerezen en kan de oven in. Er staat een pan erwtensoep te wachten.
Ik ga maar eens een poosje niks doen. Lekker stil zitten en naar het vuur staren. Dan schijnt die wedergeboorte vanzelf te komen ,-)

5 opmerkingen:

  1. oh die paddestoelen zo leuk lijkt wel herfst ,geniet van het even niks doen ,kan best eens lekker zijn.
    Gister een workshop ademhalen gedaan was ook heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh wat heerlijk Hannah, niks lekkerders dan dat denk ik,
    ik zit ook op die wedergeboorte te wachten, en man oh man wat kan het lang duren als je niet lekker in je vel zit hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ook niks doen is op zijn tijd heerlijk !! ( mooie foto s )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterende foto's en een mooie sfeerbeschrijving, inclusief de runentekst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk staren en mijmeren ... druilerig weer maar weer hele sferische foto's!

    BeantwoordenVerwijderen