zaterdag 7 februari 2015

En het werd licht.....

Half vijf. De haan kraait. Ik word wakker en kijk op de wekker. Zondagochtend. Veel te vroeg!
Ik draai me nog een keer om, maar kan de slaap niet meer vatten. Droombeelden buitelen over elkaar heen en willen mijn aandacht...
Ik stap uit bed. De honden zijn opgewonden blij, maar ik maan ze tot stilte! Sssst, stil nou, iedereen slaapt nog en dat wil ik graag nog een poosje zo houden!
Ik zet een bak koffie.
En dan....
Dan zit ik weer achter mijn haakwerk.
Ineens is de chaos geweken. In de overdaad aan kleuren en aantallen weten mijn handen hoe de vierkantjes aan elkaar gelegd willen worden. Ze vinden zelf hun plek. Ik hoef ze alleen nog maar aan elkaar te haken. Oef, wat heerlijk!
Zondagochtend.
Half vijf.
Straks wordt het weer licht ;-)
Maar nu nog even niet.
Kan ik nog een poosje door werken!


14 opmerkingen:

  1. En vanavond vroeg onder de wol!?
    Belooft weer een mooie deken te worden Hannah.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn hemel, half 5. Maar als iets moet dan moet dat. Ik ben heeeeeeeeel benieuwd.
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je was iets vroeger dan ik, maar niet heel veel. Ik lag gisteren dan ook al om acht uur in bed. Ik ben benieuwd naar je deken Hannah!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inmiddels is het half 11. Je best vast al een heel eind gevorderd met de deken. Ik ben erg benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha ja das wel heel vroeg, maar ik ken het gevoel van heerlijk alleen, in alle stilte en vroegte aan het werk te zijn in een huis vol.....heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk he - die vroege, stille ochtend! Wat wordt je deken mooi! (Had je gisteren ook weer soep gemaakt voor de ouderacademie?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, de soep was niet van mijn hand..... Maar ik hoop dat ie desondanks lekker was ;-) ?
      Groet!

      Verwijderen
  7. Tja...als je moet haken dan moet je haken...daar is niks aan te doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. lekker als het zo lukt en het wordt mooi ik hou ook erg van de vroege ochtend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heerlijk als je daar zo van kunt genieten, ben erg benieuwd naar de kleurtjes,
    je strengen geverfde wol intrigeren me mateloos, zó mooiiiiiiiii :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vroege uurtjes..............dan zijn de gedachten het helderst.....

    BeantwoordenVerwijderen