zaterdag 14 februari 2015

DAG koning winter!

De winterkoning zong een prachtig liedje voor me en bleef ook nog even stil zitten voor de foto.
Koning winter werd vandaag behoorlijk verdrongen door Koningin lente (of hoe je het ook noemen wilt). Wat was het heerlijk zacht weer!
De eerste (voor mij) groep Kramsvogels spotte ik bovenin een eik, achterin de tuin.

Ik zag sneeuwklokjes, uitbottende knoppen. Ik harkte al het blad weg uit de tuin, de kippen liepen los en ik zat een poosje met mijn haakwerk in een stoel in de zon. Wat heerlijk om die winter weer achter ons te laten en een vers nieuw lenteseizoen in te wandelen. Wat heeft die winter lang geduurd. En ach, ik weet het wel, het is nog niet voorbij, maar deze dag hebben we vast binnen!

10 opmerkingen:

  1. Het is ook zalig weer de laatste dagen. 's Ochtends weer fluitende vogels en 's avonds langer licht, laat de lente maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja heerlijk en ik hoor de vogels al zo'n kabaal maken dat is voor mij een teken dat de lente komt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik werd vanmorgen wakker gezongen door...ik geloof een mereltje...heerlijk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ja, deze dagen hebben we binnen. En dit gevoel houden we vast, ook als het weer even wat minder is. We hebben er nu aan geroken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. helaas heb ik het mooie weer moeten missen vandaag omdat ik mezelf vermaakt heb in de IJsselhallen, dat is dan wel weer jammer, hopen dat het morgen ook nog een beetje weer is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk die zonnestralen op je snoet hè! Mooie foto's weer Hannah.
    Geniet van je ZONdag vandaag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmmmm zalig!! We zijn ook heerlijk buiten geweest vandaag! Vasthouden deze lente!
    En mocht iemand nog niet in lentesferen verkeren, dan doen ze dat na het lezen van je blogje vast en zeker!! :-)
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo is het hannah ook ik heb flink gewerkt in de tuin ,en ja de kopjes komen al weer boven de grond van sommige planten ,heerlijk het kriebelt ,kom maar op met die lente

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is in elk geval een veelbelovend begin! Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen