dinsdag 20 januari 2015

Vrije vogels....



Nee, ik deed niet mee aan de vogel telling afgelopen weekend, alhoewel ik het wel overwogen heb.
Maar vandaag heb ik er wel honderden geteld, al zaten ze gelukkig niet allemaal in mijn tuin.
De buizerd trof ik opnieuw in het kippenhok van de buurman. Hij was bezig een kippetje op te peuzelen en werd ernstig opgeschrikt door mijn aanwezigheid. Deze keer was er geen buurman in de buurt die mij kon helpen, dus heb ik de buizerd eerst eens goed bekeken met mijn camera. En toen heb ik het gaas helemaal opengetrokken..... Dag buizerd! Tot de volgende keer!
Toen ik mijn wandeling vervolgde kwam ik midden tussen de vrije vogels terecht! En daar voel ik mij thuis! Rechts had een grote groep ganzen blijkbaar een afspraak met elkaar, want ze kwamen van alle kanten uit de lucht aangevlogen en gingen allemaal op hetzelfde akkertje zitten. Links van mij zat heel in de verte een grote groep wilde zwanen, dat prachtige geluid te maken.... Ik zag ze soms opstijgen, soms weer dalen.
Zo vrij als een vogel.... geen oormerken, geen nummers, niet gechipt, geen paspoort.... Zijn er eigenlijk nog wel dieren die niet door de mens worden gedomesticeerd?

NB Volgens Lief is het helemaal geen buizerd maar een jonge havik.

8 opmerkingen:

  1. Ik weet het niet Hannah maar zorgen baart het wel....ja ik hou ook van de vrije vogels, heerlijk!
    Zo'n lekker Nils Hogersonn gevoel geeft dat...
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie opname van die buizerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja geef mij ook maar de vrije vogel en de vrije mens ,mooi heel mooi die foto s

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moest ook meteen aan Nils Holgersonn denken bij je verhaal ... je maakte wel prachtige foto's van de buizerd, gelukkig is hij nu ook weer een vrije vogel! Ik hoop dat er nog veel vrije dieren rondlopen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vrijheid...het hoogste goed.
    Dank voor de mooie foto's..............

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat heb je weer mooie bijzondere foto's gemaakt Hannah!
    Lijkt me heerlijk om zo vrij overal heen te kunnen vliegen, al zullen de vogels het soms ook moeilijk hebben.
    Ik moest niet meteen aan Nils denken maar aan Pippi Langkous die heerlijke avonturen beleefde in haar luchtballon, geen idee hoe mijn hersens weer zo'n rare denkkronkel maakten ;-)
    Weer genoten!
    Fijne dag! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bijzondere foto's van de buizerd, die je zo goed kon spotten in dat kippenhok. Tja, als deze vogels de kans krijgen, dan pakken ze ook een kippetje...
    Maar je mijmering rond het begrip "vrije vogel" spreekt me aan. Ik vraag me wel eens af of de mens er op den duur wel tegen kan: vrije, niet gedomesticeerde dieren om zich heen. Vrije mensen zonder papieren: daar kan men in elk geval niet tegen... Tja....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw mooie foto´s van de havik Hannah!

    BeantwoordenVerwijderen