vrijdag 23 januari 2015

Poes....

Poes is weg. Al vier nachten. Nee, dat is niet gebruikelijk voor poes. Zeker niet nu het zo koud is
's nachts! We zoeken en zoeken. Roepen haar naam. Speuren de wegkant af, want die weg, daar hebben we al heel wat dode dieren vanaf geschraapt.... Trots vertelden we altijd dat poes een intelligente poes was. Die eerst naar rechts keek en dan naar links. En dan nog een keer naar rechts. Regelmatig zagen we haar aan de overkant in het weiland lopen.
En altijd hielden we er rekening mee, dat ook voor haar de dag kon komen dat het mis zou gaan.  Poes is het meest vrije huisdier wat we hebben. Gaat volledig haar eigen gang. Komt en gaat wanneer het haar belieft.
Zou ze dood zijn? In een auto gestapt en meegereden? Ergens opgesloten zitten in een schuur?
Pffff. Rot is het. Dat we het niet weten!
Ooit bleef een poes drie weken weg. En kwam toen weer thuis. Met wel vijfentwintig teken op zijn lijf. Maar dat was in de zomer.
We wachten het maar af!

15 opmerkingen:

  1. ohhhh vreselijk Hannah.
    ik hoop dat ze er gauw weer is, ik zal duimen voor jullie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh... wat ontzettend akelig en verontrustend.. en dat met die kou :((
    Sterkte hoor, we hopen dat ze snel weer binnen stapt en luid miauwend om heeeeel veel eten zeurt!!
    Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat naar! Ik hoop dat ze heel snel terug komt! Krabbelend aan de deur, omdat je niet snel genoeg open doet en dan urenlang slapend voor de warme kachel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh bah, dat lijkt me zo naar,hopelijk komt ze gauw weer aangelopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dear Hannah, hopefully your cat will return soon! Cats are self-confident creatures and do what they want to do and therefore they are so wonderful animals. In summer our grey Kurt returned after a month or so. Hoping the best!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is er bij jullie niet een winkel of een website,waar je de vermissing kunt melden? En kunt vragen of iemand haar gezien heeft? Of amivedi bellen? Daar worden( ook dood gevonden) gevonden huisdieren gemeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik duim dat ze er snel weer is... Misschien moet je toch wat foto's ophangen in de buurt? Kan helpen... wij vonden ooit een poes, een hele week was ze al bij ons tot er opeens foto's hingen waarop stond dat ze vermist was... de eigenaars heel blij dat ze haar terug hadden... wij triest want het was zo een lieveke... Ik hoop echt dat die van jullie terecht komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. He wat naar vooral dat je niets weet ,zou ook erg onrustig worden daarvan ,hoop dat ze er snel weer is

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mensen halen een poes snel aan met dit koude weer, ach kijk een poes buiten in de kou, die wordt dan naar binnen gehaald, en verwend. Hopelijk is het zoiets, en komt ze straks weer aanwandelen. hopelijk ..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh ja, rot is het, dat niet weten. Ze komen vaak wel weer terug, ook al is het winter en koud. Mara het kan ook van niet. Naar is dat! Ik visualiseer opgesloten in een schuur met veel warm hooi en muizen....... hopen dat het helpt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh...............ik hoop dat ze nu op dit moment rillend bij je kachel zit en iedereen weer blij is.......

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohnee...wat naar joh!
    Ik hoop ook voor je dat ze gauw weer terecht is!
    Zit ze niet bij de buren in de schuur ofzo?
    Ik had eens een poes die meer dan 10 dagen weg was...zat ze een straat verder, opgesloten in een gezamelijke ruimte van een kelder. ..
    Ik duim voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ja dan blijf je toch ongerust echt heel naar ik hoop dat ze gauw weer aan komt lopen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik duim mee dat poes gauw weer terecht is!

    BeantwoordenVerwijderen