zondag 11 januari 2015

Angst....

en vandaag?
Kijk ik mijn angst recht in zijn verwrongen gezicht aan.
Angst is onvrij, angst geeft bevriezing waardoor ik niet beweeg, angst maakt klein en angst is niet gebaseerd op vertrouwen in het leven.
Ooit las ik de zin; waar angst leeft, kan geen liefde leven, of als ik het omdraai; waar liefde leeft kan angst niet bestaan.
Ik haal diep adem, roep de honden en we gaan!
Het bos in! Nee, het is geen windkracht tien, zoals toen. Het is windkracht vijf of vier.
Er waaien nu geen bomen om, maar de bosbodem ligt wel bezaaid met takken.
En ik geniet! Storm brengt verandering. Storm komt in alle kieren en gaten waar het leven is gaan stil staan. En stilstand brengt achteruitgang. Stilstand stinkt.
Bewegen is fijn. Voor mijn lichaam, voor mijn ziel en voor mijn geest!

12 opmerkingen:

  1. Ik vind je een dapper mens, Hannah!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. That's the spirit!! Knap hoor!!! B-)
    Angst maakt ook mooie dingen grijs van kleur...of zwart. Angst voor angst is ook zo'n vreselijk iets....
    De mooie paden op en de mooie lanen in! Fijn genieten, veel plezier en ook sterkte ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed van je om toch te gaan lopen. Je hebt gelijk, bewegen heb je nodig, je spant je in en daardoor krijg je ontspanning. De wind kan ook goed doen, het waait je sombere gedachten uit je hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi!
    Ik heb recent geleerd dat waar angst is, er geen vertrouwen is. En andersom. Het lichaam vult zich met angst of het vult zich met vertrouwen. En het is niet het hoofd dat vertrouwen geeft, maar de aarde. (Aarding)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed van je! En je kan het altijd zo mooi omschrijven...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heerlijk geschreven Hannah, nee laat je vooral niet regeren door angst dat is een slechte raadgever,
    Ace en ik zijn gaan steppen tegen de wind in 12,5 km, het was Gááf ik denk dat jij begrijpt hoe ik me voelde gisteren:-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed zo! Uiteindelijk is een flinke wind ook juist in staat je hoofd leeg te blazen. En het is goed, goed de angst in de ogen te kijken en te beseffen dat ze niet zo groot is als je dacht. En dat windkracht vijf geen windkracht tien is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. To overcome fear, regardless in how big or little steps, is worth. Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen