zondag 28 december 2014

ZON-dag

Als jullie nou zorgen dat het hout gehakt wordt.....
Dán zorg ik dat de kachel brandt,
dat er appeltaart is
en een pan erwtensoep.
Want dan heb ik daarna nog tijd,
om net als Koezie
en de kippetjes.......

  DE zon te gaan aanbidden....
Hé hé,
eindelijk is het winter!
Met  -1 op de thermometer en
die stralend blauwe lucht wil ik buiten zijn.
Nee, geen sneeuw in Drenthe!
Terwijl de mannen hakken,
gaat deze vrouw.....
de honden uitlaten.....
he-le-maal niet erg!
Ieder zijn taak in het leven ,-)
Ach en die ZON....
Kon het maar iedere dag
ZONdag zijn!
en nog ééntje van Koezie....
omdat ze zo mooi is...
oh en die vleugels?
Ze groeide te hard toen ze klein was.
Haar spieren konden die grote vleugels niet dragen,
dus hingen ze altijd op de 'vlieg' stand.
We knippen ze nu regelmatig.
Het ziet er niet heel charmant uit.
Maar daar heeft Koezie geen last van
en ik ook niet eigenlijk!

9 opmerkingen:

  1. Een heerlijke ZONdag vandaag. Echt weer om naar buiten te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent een schrijfster naar m'n hart, Hannah! Ik gun je alle zon van de wereld, maar jij draagt de zon in je... daar kan niks tegenop!
    Ik wens jou en je gezin alvast een fijne Jaarwisseling en een heel zonrijk en gelukkig en inspirerend Nieuw Jaar! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo'n ZON dag. het was ook prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. was zeker een heerlijke dag met veel zon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. van jouw zonnige foto`s knap ik gewoon van op prachtig hoor Hanna!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie post, Hannah! Ook wij, iets noordelijker dan jij, hebben geen sneeuw, maar vandaag ook weer heerlijk zon.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha, goed geregeld zo.. ;)! Genieten wij even mooi met je mee!!
    Hier ook geen sneeuw hoor, maar wel heerlijke vorst en bevroren plassen en heel veel kou en.. ZON!!
    Ik hoop ook volgend jaar heerlijk te genieten van je berichtjes en lieve groet alvast voor 't nieuwe jaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow wat een bende hout! En wat schattig die vleugels ... net alsof en kleintjes onder zitten! Fijn om even mee te genieten van je mooie wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik ook niet:-) Hannah ze is mooi zoals ze is, haar eigen zelf:-)
    goeie deal die je sloot,:-)
    een fijne jaarwisseling gewenst

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen