woensdag 31 december 2014

Oudjaar

Zodra ik wakker word is er die onrust....
Verbaasd neem ik het waar.
Er is geen enkele reden om dit te voelen, wat is er aan de hand?

De dieren krijgen hun eten,
er verdwijnt een kip uit het hok die als een kip zonder kop het bos inrent,
één van de honden loopt weg en ik ga haar achterna....op zoek.
Pfff ik vind haar weer.
Als de honden eten krijgen ligt het binnen drie minuten weer,
uitgekotst op de mat. Ik dweil, ruim het op en zet een muziekje op.
Ik lijk niet de enige te zijn die onrust voelt....

De carbid dreunen zijn oorverdovend.
Het lijkt wel of de hele randstad hier naast ons, zo'n 2 kilometer verderop op het vakantiepark zich eindelijk eens aan het uitleven is.
De deurbel gaat... iemand komt een kar hout halen, terwijl ik het oliebollenbeslag aan het voorbereiden ben.
Ik zet het weg op een warme plaats en ga mee naar buiten.
Die kip is nog steeds weg.....

De lucht is zwaarbewolkt. Ligt het aan mij of herinner ik mij alleen maar zwaarbewolkte oudejaarsdagen? Het vuurwerk zal vanavond nauwelijks te zien zijn.
Alsof  Moeder Aarde haar eigen maatregelen neemt, tegen dit voor haar, voor de dieren, voor mij...  zinloze, oorverdovende geweld.
Tradities?
Ik vind het egoïstische daden van de mensheid, die volledig uit de hand gelopen zijn.
Op dagen als deze wil ik een nooduitgang.
Weg van de aarde.
Wil ik mij niet verbinden met deze mensheid.

De eerste oliebollen liggen te glanzen.
Mijn maag zit al vol.
Waar vind ik rust.....


17 opmerkingen:

  1. ja het geknal is alweer bezig ,lijkt het of men geen klok kan kijken ,regels worden aan de laars gelapt.
    we moeten er door heen zo min mogelijk naar buiten ,jammer want het weer is prachtig hier ..oliebollen gebakken ,terug naar mijn spinnewieltje ,dat geeft ontspanning en rust.
    liefs marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik wil met je mee, ik wil samen met mijn dieren met jullie mee, tot het weer kalm is,
    ik voel het door mijn hele lijf razen, de boosheid naar die egïstische sukkels, ze weten niet eens wat voor drama ze aanrichten,
    help me, neem me meeeeeeeee.

    dikke knuffel, en flink zijn samen hé, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gisteren dacht ik dat het meeviel met het knallen, maar vandaag gaat het los hier. Ik heb de radio op de Top 2000 staan en probeer niet te luisteren naar de herrie buiten maar naar de voor mij zo bekende popmuziek uit mijn jeugd. Ondertussen maak ik wat lekkers klaar voor vanavond en is manlief buiten met hout aan het knutselen. Fijne en naar ik hoop vredige jaarwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind het ook verschrikkelijk dat geknal, kan er slecht tegen..............hoop dat het ooit verboden gaat worden en dat we dan alleen
    siervuurwerk zien 's nachts om 12 uur...............
    'n heel mooi 2015! liefs Riet(je)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben al weken onrustig en weet niet waarom! Voor de kerst was het extreem, net alsof er een groot onheil boven mijn hoofd hing.
    nu voel ik me ietsmeer ontspannen maar het nare gevoel blijft. Vandaag ook niet zo goed nieuws gehoord over de gezondheid van mijn zusje , maar in mijn hoofd voelt het alsof er iets veel naarders op komst is, ik schud het maar weg en hoop dat ik het mis heb......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij zitten gelukkig ver weg van de bewoonde wereld ;)
    Ik wens jullie een rustige en gezellige jaarwisseling en veel geluk en gezondheid voor het nieuwe jaar! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, Hannah, sometimes I'm not sure if I understand correctly, too. Your point of view, the quietness and the love for nature and animals, I really like this. Our sheep are also uneasy with the loud bangs. I hope they survive that night well.
    For you all the best and I might just write more often, even at the risk of not having everything completely understood.
    Have a good time, Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier.....midden in de stad is het luidruchtig en gespannen. Vanavond na 12 zal het klinken alsof er oorlog is in mijn straat. Feest is echt iets anders.
    Ik ga met je mee....weg van de aarde tot alle vuurwerk op is ..................

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bwahhhhh erg hé??
    Mogen we met je mee?? Voel jij je dan ook zo'n vreemde in deze wereld? :-/

    Is kipje alweer terecht? :-(

    Ik liep vanmiddag in het bos met hondje....elke 2 à 3 seconden wel carbid of vuurwerk. ...en de vogels....ik hoorde ze niet...maar als ze al vloten...zou ik ze nog niet gehoord hebben!
    Mn maag krimpt er altijd van ineen als ik aan al die beesten denk...

    Hoe verbazend altijd de dag nà oud en nieuw- wanneer je bij het ontwaken weer de hanen hoort, en vogels...ze zijn er nog!! :-) dan ben ik altijd opgelucht, ken je dat?! :-)

    Ik wens jullie alle goeds voor het nieuwe jaar- en een rustig oud en nieuw!
    Hopelijk is kipje gauw weer terecht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het helpt écht te weten dat ik niet de enige ben die de hele dag met een knoop in mijn maag rondloopt..... dus dank voor al jullie reacties!! En als ik de weg weet naar die nooduitgang mogen jullie allemaal mee ,-)) Dan nemen we alles mee wat vliegt, wat loopt, wat kruipt....
    En het kippetje vingen we uiteindelijk met zijn drieën en zit weer op stok!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh gelukkig dat ze weer veilig thuis is!! De ark van hannah raakt vol....fijn om te lezen inderdaad hé?
      Liefs!

      Verwijderen
  11. Het doet me goed te lezen,dat ik niet de enige ben,die naar morgen en de stilte verlang. Tot die tijd rescue voor de hond en het grootste deel van de avond oordoppen in. Maar die zware dreunen,die trillen in mijn lijf,het lukt me niet me te wapenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De hele dag al benauwd...alsof er te weinig zuurstof in de lucht zit.Ik ga dus ook graag met je mee (of is de ark van Hannah al vol? :)
    Toch een fijne avond toegewenst en tot volgend jaar!
    p.s. fijn dat kippetje weer terecht is, die moet nu niet buiten haar veilige hok zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh...even een berichtje vanuit de randstad. ..ik denk dat je gelijk hebt...t was hier in Den Haag opvallend rustig overdag...nu knalt t wel wat meer. Onze Pip en lop zijn ook zo bang..ik lees nu een soort noodkreet in hun ogen....laat t ophouden! ! Mo daarentegen zit voor t raam te kijken en volgt elke vuurpijl!! Gelukkig is je kipje weer veilig. Lieve Hannah..ik wens jullie alle goeds voor 2015 ! Liefs van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik merk dat ik er dit jaar echt beduidend minder last van had. Of misschien was het wel minder erg? Ik weet het niet. Voorgaande jaren met pasgeboren baby's in een klein wereldje kwam het veel harder binnen. Nu met kinderen en katten die overal doorheen slapen trek ik me nergens wat van aan. En we genoten vannacht van het prachtige siervuurwerk - dat juist heel goed te zien was - vanuit het slaapkamerraam.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gelukkig is het nu voorbij ik wens je vredige gedachten en een vrolijke lach

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hannah, het is gelukkig weer voorbij en alles is vanaf vandaag weer gewoon.
    Onze kat is doof en sliep door alles heen, maar ik hou niet van de herrie en de smog.
    De hele decembermaand maakt me trouwens onrustig: teveel gedoe ;-)
    Een heel goed 2015 toegewenst voor jou en je dierbaren!
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen