zondag 21 december 2014

Namaste


Eindelijk vind ik de tijd en de gelegenheid om zonder te veel regen en storm de natuur in te trekken.
Ik verlang naar de geur van de aarde, de stilte, het onverwachte, het natuurlijke van het leven én naar de zon.
En.....
ik word op al mijn wenken bediend!













Ik zak diep weg in de zompige aarde met mijn laarzen, twee meter voor me uit springen twee reeën uit het struikgewas (nee, de foto mislukte), de regen valt in grote druppels op me neer, maar ook de zon breekt  toch eventjes door. Terug in het bos kom ik de boeddha tegen die blij naar me glimlacht.
Missie geslaagd!

Namaste
Ik aanvaard jouw menselijkheid en ik aanvaard de mijne.
En ik buig eveneens voor het Goddelijke in ieder van ons.
Ik aanvaard onze absolute spirituele gelijkwaardigheid.
En ik aanvaard ook dat we beiden vergeten zijn, wie we zijn.
........
Maar ondanks de verdeling in lichamen, ondanks het gefragmenteerde denken, opent zich maar één hart. En dat hart omvat het jouwe en het mijne en dat van iedereen die ooit in tijd en ruimte geleefd heeft. Dat hart behoort aan God. Het is Zijn geduldige hart. Het is Haar oneindige zegen over ons allen. Ik heb een eenvoudige wens voor jou. Ik wens je toe dat je in dat Hart jouw hart mag vinden. Dat je in die stilte jouw stem mag vinden. Dat je je bewust mag worden van wie je werkelijk bent.
Namaste

(Uit; Stilte van het hart. Paul Ferrini)

9 opmerkingen:

  1. ohw Hannah wat mooi...dat had ik nodig...dank je wel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi ....voor jouw ook alles wat mooi en goed is

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Namasté lieve Hannah en familie, X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie geschreven, en mooie foto's. Over je woorden ga ik nog eens rustig wat doormijmeren.
    Goede Kerst en een voorspoedig 2015, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank voor deze mooie wens Hannah................

    BeantwoordenVerwijderen