woensdag 24 december 2014

Koezie....



Koezie....
Wie had kunnen denken dat een gans zooooo leuk zou zijn?
Ik niet!
Het is een geweldig dier. Altijd tovert hij een glimlach op mijn gezicht.
Hij weet door het hekje te komen en staat dan luid gakkend voor onze achterdeur. Hij wil dan even aandacht. We kletsen wat en dan verdwijnt hij weer in de tuin, in zijn zwembad of in mijn groentetuintje vaak met twee kippen en een haan in zijn kielzog.
Storm, regen, kou.... het is allemaal goed. Koezie lijkt er niet chagarijnig van te worden.
Dagelijks neemt ie een bad. Hij wast zijn lichaam, net als een poes maar gebruikt er wel het liefst schoon water bij. Rent vrolijk achter de honden aan, luid klapperend met zijn vleugels en roept ons als er een buizerd bij de kippenren zit.
Als er voor hem vreemden in de tuin zijn, maakt hij zoveel kabaal, dat we wel naar buiten moeten komen!
Iedere avond als de kippen op stok gaan, gaat hij bij het hekje staan en wacht op ons.... We lopen dan mee naar zijn slaapplaats, waar hij eerst drie keer om heen loopt en dan zelf naar binnen stapt.
Welterusten Koezie!
Echt een geweldig dier!

En de groeten terug aan papa Lars, mama Rose en broertje Boss!


8 opmerkingen:

  1. Wat onwijs leuk!! Het klinkt bijna als een hondje!! :-D
    Fijne dagen voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bijzonder dier! Fijne dagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie eten in ieder geval geen gans met kerst ;)
    Fijne dagen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. :-) wat een plezier als huisdier, jawel dat ganzen goede wakers zijn dat wist ik wel, :-)
    top,
    dag koezie,
    knuffel van ons :-)

    dag Hannah,
    fijne kerstdagen gewenst

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fantastisch dier is die Koezie toch! Ik ben een beetje heel veel jaloers op jullie... :-)
    Vrolijk Kerstfeest en geef Koezie een aai van me!

    BeantwoordenVerwijderen