zondag 9 november 2014

One day i fly away....

Landganzen zijn stom!
Cees is op bezoek, je weet wel het vriendje van N oah. Alhoewel, vriendje.... De verkering is uit! Want ook meisjes zijn stom. En 'paardenmeisjes' helemaal!
Hoezo zijn landganzen stom? vraag ik Cees
Nou, omdat wilde ganzen veel leuker zijn, die vertrekken naar het zuiden....
Tsja, als het dáár over gaat dan begrijp ik Cees wel weer.
Ik zou ook willen dat ik vleugels had, dan ging ik met ze mee!
Iedere dag zit de lucht vol met vertrekkende en aankomende ganzen.
Koezie en ik kijken jaloers naar de lucht!
Konden we maar mee......
(Landganzen kunnen niet vliegen, ze zijn te zwaarlijvig.....)
Koezie vond ik binnen het hek van de moestuin? Ze deed zich tegoed aan de pepermunt, selderij en al het andere lekkers....
Kon ik maar mijn vleugels op mijn rug binden en een tijdje boven de aarde zweven.
Heerlijk lijkt me dat!
Om dan, als ik een beetje moe word van dat vliegen, neer te strijken in een boom.
En alles op aarde vanaf grote hoogte bekijken....

 




Niets is vierkant in de natuur, alleen dat wat de mens maakt....
Maar, ach, zo lang ik niet kan vliegen,
vermaak ik mij prima met mijn beide benen én een fotocamera op de aarde!
Want, wat was het weer een heerlijke zonnige dag vandaag!
En wie weet.... zijn die ganzen daar hoog in de lucht,
wel jaloers op de mens met zijn benen, daar beneden op de aarde ,-)



14 opmerkingen:

  1. Sta graag met beide benen op de grond, maar kan dan wel heel erg genieten van een vogel zwevend in de lucht of een vlucht ganzen in v-vorm op weg naar het zuiden (alhoewel ik ze liever noordwaarts zie trekken).
    Wat is Koezie groot zo ineens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Koezie gaat steeds meer op zijn papa Lars lijken, moooooooi
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gek dat ik dat niet wist ik dacht dat ze alle konden vliegen ,ik kijk zelf met ontzag naar vliegende vogels maar hoef zelf niet hoor gelukkig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was idd weer een geweldig mooie dag. Ja heerlijk voor al dat zweven op de luchtstroom en dat is toch ook voor de ganzen niet echt weggelegd want dat is toch hard werken al die km vliegen phoehee. Je hebt weer mooie foto's hanna!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ach Hannah, hij heeft gelijk, sommige meisjes zijn ook stom:-)
    die doen zulke stomme dingen waarvan ze later spijt hebben, zeg dat maar tegen Cees, leuk ook om Koezie weer eens te zien, ik heb begrepen dat dat mijn totemdier is, een gans:-)
    alléz, da's gaaf:-)

    leuk ook om je honden weer eens te zien, wat een zalig leven heb je toch met zoveel dieren om je heen,
    dan vlieg je in gedachten met ze naar een stille plek, en geniet je twee slagen in de rondte:-)
    kan het nóg mooier:-)
    ik denk van niet:-)

    vandaag ook weet zo'n dag hé.
    dank voor al het moois dat je me laat zien,

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie, beschouwende post met mooie foto's.
    Ik hou erg van ganzen en het doet me altijd wat als ik ze over hoor vliegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! Ik vind het altijd indrukwekkend als ganzen in een grote v overvliegen. Dat geluid in de mist... Wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Koezie... deugeniet!! Maar weer heerlijke foto's en gedachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja lijkt me ook heerlijk om zo vrij rond te vliegen, soms droom ik daar zelfs over ;-) Maar gelukkig hebben we dan al dat moois dat jij zo prachtig weet vast te leggen hier beneden. Heel erg mooie foto's weer Hannah!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb lekker even meegevlogen met jou.
    Mooi stukje schrijven hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat woon jij daar toch prachtig... en wat ben ik stiekem blij dat Koezie niet kan vliegen...zou je hem kunnen missen?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een schitterende foto´s!! ook dat stro is mooi ..

    BeantwoordenVerwijderen