zondag 26 oktober 2014

'Wat doet die kip vreemd'...

.....denk ik, als ik het bos in wandel met twee honden aan de lijn en bij Buurman no 3 langs loop....
Buurman heeft een klein rennetje, waar zo'n zes kippetjes scharrelen. Buurman no. 3 heeft ook een huis in de stad, waar hij bijna altijd is. Buurman no 2 zorgt dan voor zijn kippen.

Als ik stil ga staan en mijn ogen 'focus' zie ik dat het geen kip is, maar een buizerd die verwoede pogingen doet om uit zijn ongewenste gevangenschap te ontsnappen.
Er is geen kip meer te zien, of toch....


Ik bind de honden aan een boom en haal Buurman no 2 uit zijn bed. Het is 11.00 uur zondagochtend.
Buurman hijst zich in een babygele ochtendjas en lijkt het nieuws niet erg opwindend te vinden.
De buizerd vindt al die aandacht van ons niet prettig en doet nog beter zijn best om een maas in het net te vinden.
En.... het lukt!
Wauw! Hij spreidt zijn vleugels en vliegt zijn vrijheid weer tegemoet. Prachtig!
Terwijl hij wegvliegt roept hij; 'Ik kom terug'....
Tja, dát begrijp ik. Er zijn er nog vijf te gaan!
'Die Buizerd gaat terug komen' vertel ik Buurman, ( buurman hoort geen vogeltaal....) 'als je kippen wil houden, moet je er voor zorgen'!
Buurman haalt zijn schouders op, loopt er bij weg en vertelt nog doodleuk dat er gisteren drie buizerds bij zaten....

Ik begrijp dieren vaak beter als mensen.
Ik overweeg om het gaas nog wat losser te trekken, maar doe het niet.
Wel leg ik vast vork en mes klaar, voor die buizerd.
Of zal ie dat niet nodig hebben?

En wat ik hier van geleerd heb?
Ga nooit het bos in zonder je camera.
De verhalen liggen voor het oprapen
 ;-))

18 opmerkingen:

  1. Ha ha die baby gele ochtenjas ,maar inderdaad denk ook dat buurman er niets van snapt ........beetje jammer ,
    En oh die kippen wat zullen ze geschrokken zijn maar buurman drie snapt het volgens mij ook niet want wie houd er nu kippen als je de meeste tijd er niet bent ........of snap ik het nu niet meer .........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja voor zulke vogels zijn de kippetjes niet veilig , mooi verhaal babygeel ( grijns ) mooi om het zo weer tegen te komen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ojééé.... Ze vliegen hier vaak over, maar hebben gelukkig nog geen kip gepakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjonge wat een hark die buurman no 2 (no 3 ook, helemaal eens met Marloes) Arme kippetjes....die buizerd gaat zeker terug komen. Zou ik ook doen als ik een roofvogel was zo makkelijk "vang" je je prooi niet vaak toch?!
    En wat fijn dat jij altijd je camera mee hebt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind die buurman 2 nog helemaal niet zo'n rare, het zijn zijn kippen ook niet hè?! Maar die buurman 3, dat is een lekkere zeg.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou zeg wat een verhaal...en hihihi...wat vertel je het heerlijk...het is alsof ik naast je sta en mee kijk naar die buizerd...ik kan me helemaal voorstellen hoe hij (die buizerd) zei dat hij terugkomt :0))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een opwinding op een zondagochtend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. glimlach dat is waar Hannah. Ik heb genoten van je verhaal

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, die buizerd heeft daar gewoon een fastfood eettent ontdekt. Tuurlijk komt hij terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij mist mijn zondagse outfit-foto maar ik die van de gele ochtendjas hahaha
    Buizerds vind ik mooi maar dan heeeeel hoog in de lucht en niet bij kippies :(
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik begrijp helemaal wat je bedoelt...dat je dieren soms betere begrijpt dan mensen... Arme kip...kon geen kant op..oneerlijk. Als je de zorg op je neemt om voor dieren (of ze wel of niet van jou zijn) heb je dat verdorie ook te doen! Die beestjes kunnen zich niet verweren....zijn afhankelijk van de zorg van die buurman... triest! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. prachtig om te zien hé, en ja geef die buizerd ongelijk??
    ik zou daar ook lekker gaan nassen:-)
    en dan mensen maar klagen, jawel Hannah ik snap jou, ik begrijp dieren ook beter dan mensen,
    ik vaak ook gekke rop dieren dan op mensen... de meeste dan toch:-)
    * vorkje klaarleg*

    ik denk niet dat een buizerd met mes en vork eet:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zie het gewoon v oor me, die buurman in zijn babygele ochtend jas. En die buizerd kon gelukkig ontkomen.
    Tja, het is natuurlijk een kippenhok van niks. Niet buizerdbestendig, niet vosbestendig.... Wel sneu voor de kippetjes...


    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach arme kippetjes, ik snap de buizerd helemaal, die heeft Mc Donalds voor buizerds ontdekt, die gaat het geheid nog eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Alles is al gezegd Hannah maar nog een keer, arme kippetjes die opgesloten in een armzalige ren op hun moordenaar moeten wachten............

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ah, toch zielig die kippetjes, maar ja dat is de natuur zeggen ze toch? Wat een vreemde eend die buurman, of moet ik zeggen vreemd kuiken (qua geel ;-)). Ik zou voor de gein zeker mes en vork klaar leggen als ik jou was hahaha!!

    Fijne dag Hannah!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha ja ik begrijp die buizerd wel......... gewoon 5 sterren restaurant!!

    BeantwoordenVerwijderen