vrijdag 10 oktober 2014

Overvloed.

Vier jaar terug kocht ik een appelboom voor de Houthakker. Niet omdat hij die graag wilde, maar omdat ik zo naar mijn eigen appelboom verlangde. En de houthakker kon niets bedenken voor zijn verjaardag..... Nou ik dus wel!
Die boom plante ik binnen het hekje van de moestuin en ik had er grote verwachtingen van, echt GROTE....
Appelmoes, appeltaart, appelflappen, appelazijn, kortom héél véél appeltjes dus....
Hum nee, dit is niet weer een zoekplaatje, dit is echt de hoeveelheid appels die de boom dit jaar voortbracht. VIJF appels.
Oké, jammer dacht ik..... één appeltaart dit jaar....
Te hoge verwachtingen hebben is toch niet zo handig!
We doen het met wat moeder aarde geeft.....
Tot gistermiddag.
De telefoon gaat.
Annigje belt. (al een jaar niet gesproken)
'Willen jullie appels hebben?
Je moet ze wel zelf komen plukken.
Mijn boom hangt nog vol en ik eet er zelf bijna niets van!'
Haha, appeltaart, appelflappen, heel veel appelmoes.......
Er is echt overvloed, alleen niet altijd via de weg die ik verwacht;-))

15 opmerkingen:

  1. Geweldig Hannah! Mooi zoals je je eerst overgeeft. Ik denk dat daarin de ruimte schuilt voor de overvloed :) Mooi dat het jou toevalt en veel plezier met het verwerken van al die gulle gaven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalig, zalig! Wat een heerlijke overvloed.
    Geniet van alle appeltaart, moes, flappen en andere appeldingen.
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aaaah en gedroogde appeltjes wellicht een heerlijke knabbel X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bof! De natuur is gul, maar mensen zijn ook gul :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb, ook van gekregen moesappels, o.a heerlijke appelmoes gemaakt en in potten gedaan. Als de kleinkinderen komen logeren heb ik altijd wat in huis. Veel plezier met het verwerken van deze mooie appels.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo gaan wensen in vervulling....je wilde appels en je hebt ze gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh maar je zal zien die appel boom van jouw komt nog aan de beurt hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. geweldig :-) zo gaat dat het komt zoals het komt soms anders dan verwacht, maar ehhh jouw boom gaat het nog wel doen hoor, dat komt helemaal goed, wat brandnetelgier erbij in het voorjaar en hoppa, appeltaart van eigen oven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. U vraagt.. Moedertje Aarde levert! Alleen soms op een heel andere plek dan je had verwacht ;)
    Heel veel appeltjes plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha, wat geweldig!! Een tevreden 5-appelig mens krijgt ineens wat haar hartje begeert ;-)
    Het ziet er heerlijk uit zo vers geplukt in je mooie manden.
    Geniet ervan :-)

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk,die omwegen van de kosmos. Smul ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh kijk appeltjes genoeg lijkt me!! Veel plezier met al die lekkere plannen die je ermee hebt....enne...volgend jaar hangt die van jullie vast ook helemaal vol (tja,..of niet natuurlijk maar je ziet het komt altijd goed ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. o heerlijk jullie kunnen vooruit je hoeft niet op een appeltje te kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lekker! Appelen!
    En meer nog... wat een mooie manden!
    Veel kook-en bakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh ik heb even mee terug gelezen...veel te lamg was ik hier niet...ik heb genoten...van dat prachtige gouden kleurtje van het koezierood...van oh de mooie plaatjes die je met ons deelde. En met deze blogpost moest ik hartelijk lachen hier in het zuiderste zuiden van het land...oh nee ikwoon nu in het Oosterlijke zuiden ;). Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen