vrijdag 17 oktober 2014

Over één KOE gesproken....


Heb ik jullie al eens verteld dat ik echt gek ben op koeien?
Het was ooit de reden waarom ik wilde verhuizen naar het platteland.
En nu word ik omringd door koeien. Iedere dag als ik onderweg ben naar ergens zie ik koeien.
En ze verhogen mijn levensvreugde.
Alsof ze tegen me zeggen; Je bent thuis... Op aarde....en ik zucht van verlichting... Oh ja, ik ben op aarde.....thuis......

Vandaag liep ik ze tegen het lijf op een plek waar anders alleen maar schapen lopen.
We hadden elkaar nog nooit eerder gezien.....




Kijk, daar in de verte staat ineens een weiland vol...
Er is er altijd wel één opmerkzaam... 'Hé daar loopt wat op dat pad, wie zou het zijn?'....
en dan volgt no twee.....
Gideon, de border ziet haar aan voor een schaap en is ineens verdwenen, achter Bertha aan.
Bertha lijkt het een leuk spel te vinden en huppelt wat in het rond.
Maar ik fluit Gideon terug en leg hem aan de riem....


En waar er één  schaap huh, koe over de dam is volgen er meer...
het wordt voller en voller!
 Die linkse lijkt onthutst over wat ze ziet.....


Ik ben ondertussen beland op mijn billen met twee honden naast me aan de lijn.
En vermaak me echt kostelijk. De dames verdringen zich en staan ongegeneerd van zich af te plassen
en dat waardeer ik erg!
Niets is fijner dan wildplassen als er niemand in de buurt is ,-)

Nee, nog steeds niet genoeg foto's...
Ik heb een beetje moeite met kiezen.
Ik vind ze allemaal zo mooi!

Nou ja,
dan moeten we toch maar weer afscheid nemen....

En dan te weten dat ik nog nooit een koe gemolken heb.
Dat zou ik nog wel eens willen doen.
Kunnen jullie koeien melken?

11 opmerkingen:

  1. O, wat heb ik hier van genoten! Ik ben ook gek op koeien, eigenlijk alle dieren wel...
    Wat heerlijk dat je iedere keer zo kan genieten als je je huis uit gaat.
    Koeien zijn echt kuddedieren hè, wat de één doet doet de ander ook. Kostelijk om te zien!
    Enne, koeien melken heb ik ook nog nooit gedaan..

    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nee dat kan ik niet, maar ik ben gek op koeien het kleinste kamertje in huis daar wonen er wat, maar ik ben ook gek op kippen en schapen. ach laat ik maar op houden..... ik hou van het hele platteland

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die eerste,die durfal,dat is altijd zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja staat ook nog op mjn wensenlijst dat ooit te doen...hier lopen ook prachtige koeien in de uiterwaarden, prachtig!!! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihihi...wat een leuke foto's...koeien zijn leuke dieren, wij kijken er ook graag naar en wanneer ik koeienpoep(!) ruik denk ik, ik ben thuis...mijn vader had vroeger altijd 1 of 2 koeien, hij kocht altijd een eigenlijk te klein kalfje, liet haar opgroeien tot een stevige koe en liet haar kalven, als het een stiertje was werd dat later geslacht, was het een meisje werd het verkocht, pa melkte de koe en liet genoeg achter voor het kalf en wij hadden verse melk en hij maakte er ook kaas van, die ik vroeger erg vies vond want toen wilde ik nog graag kaas uit de winkel (nee dat snap ik nu ook niet meer) natuurlijk mocht ik ook melken maar ik kreeg er niets uit want je moet trekken en knijpen op het goede moment...en dus deed ik wat ik toen het liefste deed...dagdromen en in de winter op stal neuriën en dagdromen bij de koe. Koeien...jeugdsentiment!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik begrijp je liefde voor koeien Hannah,
    als ik onrustig was, vroeger, dan ging ik in de koeienstal zitten luisterde naar de bewegingen en de geluiden van de koeien en dat kalmeerde me helemaal, toen kwam yoga maar koeien:-) écht wel beter

    ja ik heb wel eens een koe gemolken, was niet leuk voor het dier, ik deed het niet zo goed:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeej, je hebt ineens een hoop nieuwe volgers!! ;-) Wat een gave foto's weer!

    Geniet van je weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben ook zo dol op koeien, tegenwoordig loopt er een kudde te grazen, op de grens van ons land, ik kan er de hele dag naar kijken, geweldig!
    Wat een mooie foto's zeg.

    Helaas heb ik ook nog nooit een koe gemolken, lijkt me ook wel wat.
    Fijn weekend. Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie koeien en zo leuk op die foto s,ja daar kan ik nu ook van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk, al die koeienfoto's! Ze zijn gewoon ongelofelijk nieuwsgierig, die beesten en komen altijd op je afgelopen. Ook ik maak graag foto's van koeien, ze hebben zulke mooie ogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Owww dit maakt me weer blij! Ja koeien, als ik met mijn fiets passeer, kan ik het niet laten een praatje te maken met Bertha en consoorten :-) Leuke foto's! En nee, ik heb ook nog nooit een koe gemolken, moet wel leuk gevoel geven denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen