donderdag 9 oktober 2014

Ga je mee wandelen........ ?

Met moeite neem ik afscheid van de zomer, van de lange dagen vol zonlicht en buiten zijn.
Buiten eten, buiten spinnen, buiten, buiten, buiten....
Maar het helpt om me dan maar warmer te kleden en eindeloos te gaan wandelen.
Ach en dat wandelen lukt natuurlijk ook niet altijd, maar vandaag wel ;-)
Zodra ik ons tuinhek uitstap zie ik een eekhoorn over de grond wegrennen, een boom in.
Ik grijp mijn fototoestel, zoek met mijn lens naar de juiste boom en.....
Mislukt!
Volgens mij hebben de eekhoorns hier in het bos een afspraak met elkaar. Als Hannah er aan komt met haar camera verstoppen we ons! Nog nooit lukte het mij om ze te vangen middels een foto. Laatst hing er één met zijn beide voorpootjes minutenlang aan een tak te bungelen.... Ik rende naar binnen voor mijn toestel, maar toen ik weer buiten kwam, zat ie vast grinnikend vanwege mijn teleurstelling in een andere boom.....
Een lekker hapje voor een muis blijkbaar....













De zon schijnt en er staat een stevige wind  als ik het bos uit stap, de akkers op....
In de afgelopen dagen zijn de boeren druk bezig geweest om al het mais van het land te halen. Mooi vind ik dat om naar te kijken. Ze rijden af en aan met trekkers en grote karren en dan wordt uit een soort van stofzuigerslang al die gemalen mais door de lucht gespuwd, in de kar.....
Gelukkig valt er veel naast en heeft het wild de komende tijd ook nog genoeg te eten!
Het geeft mij en de honden hectares meer bewegingsruimte en uitzicht!

Zo, weer bijna thuis. Naast het huis is eindelijk die omgewaaide Robinia van vorig jaar (tijdens DE storm) in mootjes gehakt, maar de wortel met nog een behoorlijk stuk stam hebben ze laten liggen.
Wat een mooie vorm hé. Daar wil ik nog een paar plakken van! Straks niet vergeten aan de houthakker te vragen!

12 opmerkingen:

  1. Ik vind het zo prachtig in de herfst, de kleuren, alles ruikt zo lekker!
    Ik heb dus echt een tijdje naar je foto zitten kijken of ik een eekhorn zag daarna scrolde ik pas naar beneden en zag ik dat de foto was mislukt. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben wel een soort van met je mee geweest vanmorgen :0)
    Vanmorgen vroeg met Ziva ( bordermix) en Kelt (ondeugende boomer, bijnaam kleine viezerik) en mijn lief naar het bos waar mijn vader is opgegroeid n paar dorpjes verder, heerlijk wandelend, de geur van gevallen bladeren opsnuivend, struinend en in mijn geval ook dromend, dan kan ik beter mijn werk....de dag....en vaak ook het leven...aan.'n Fijne dag!!!
    ( p.s. fijn om even bij je te lezen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, wat een mooie foto's! Dat"afsterven" ontroert mij zo. De beweging in de natuur...het is toch geweldig dat wij hier met de jaargetijden mee mogen bewegen; zo'n mooie spiegel voor onszelf! En...in al dat afsterven zit al weer de kiem voor het nieuwe leven!
    En schijven van die stam: machtig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's Hannah!
    Bedankt voor de wandeling! :-)
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh hannah wat zal dat toch fijn zijn daar in dat mooie bos ,heb via de foto s meegenoten ik ruik de geur en kan met mijn ogen dicht nog even dromen ,ik mag absoluut niet klagen met de weide polder grenzend aan onze stadswijk ,maar even kriebelt het toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat prachtig, ik maar kijken naar die boom in de eerste foto, na ik zie niets, haha. mooie foto's en....die boom, als je een plakje overhebt dan zou ik ook wel een plakje willen want die is prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige geniet-foto's! En van die plak komt vast een mooi bijzettafeltjes voor die glazen met kruidenthee...De boom heh, pffff krijg nog steeds kippenvel als ik je bericht van toen terug denk maar fijn dat het nu zoveel beter gaat. Wonder!!! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's heb je hierboven staan. Vooral de bosfoto's spreken me aan. Heerlijk.
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Genieten... puur genieten.... en wat een superschone foto's!
    En zie ik het goed? Ook een chocoladebruine border???
    In ieder geval hebben de honden genoten... dat is duidelijk!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, jaloersmakende omgeving woon je toch Hannah!
    Heerlijke plaatjes weer en ja die eekhoorns lachen zich waarschijnlijk rot ;-)

    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. was leuk de wandeling mooi beschreven

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank je voor de fijne wandeling, ik heb ervan genoten! (dekselse eekhoorns!)

    BeantwoordenVerwijderen