maandag 27 oktober 2014

De wereld een klein beetje mooier haken....

Wat zit je nou wéér te haken mam?
N oah kijkt me vorsend aan..... 
toch niet weer een dekentje hé!
Ach jee, mijn handen willen bewegen, 
proberen weer een voor mij, nieuw vierkantje uit...
Kleuren combineren,
weer uithalen, toch niet zo mooi....
Opnieuw beginnen.
Wordt het een tas, een kussen, een deken?
Dat is eigenlijk helemaal niet belangrijk.
Ik zit op de bank
en haak de wereld een klein stukje mooier.
Ik word er blij van
en mediteer me onderwijl suf.
Stilte daalt in
een vacht wordt een draad
een draad krijgt een kleur
de kleuren gaan samen
en mijn ogen raken tevreden.
'Dit wordt een kussen'....

Ik denk dat je binnenkort een hoes voor de tv gaat haken.... zegt N oah...
Zoóóó, dát vind ik een goed idee!
De tv.... het lelijkste product hier in huis, óók geschapen door mensenhanden...
Een nieuw idee geboren!
Welke kleuren zal ik eens gaan gebruiken....,-)

19 opmerkingen:

  1. wow mooi !!!!! ach ja je moet bezig blijven zal ik maar zeggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohhhhhh Hannah jij hebt zulke mooie kleuren wol hangen,
    ik wete zeker wat dan ook hij wordt prachtig:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!! Ik denk ook dat een tv wel wat mooier kan dus ik ben benieuwd naar je tv hoes (Wie weet "Beste idee van Nederland???")

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, ja dat zou wel wat zijn zo'n tv-hoes! ;-)
    Maar alle gekheid op een stokje (of een halfvaste ;-)) het is een prachtig kussen, warme tinten! Mooi, en haak maar lekker een eind weg, altijd wel ergens goed voor :-)

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooi kussen is het geworden, en zoals je het beschrijft...mooi! zo ervaar ik mijn haakwerk ook hoor en naar die hoes ben ik héééél benieuwd!!!! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooooooi Hannah, hele mooie kleuren samen! En ja, een hoes voor de TV.... TV hebben wij niet maar de computer..... ja hoor. Dat kan, zal dat er antroposofisch uitzien zeg, een gehaakte computer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kussen is prachtig! En inderdaad, wat een goed idee om ook een hoes te haken voor de TV: is er altijd wat vrolijks op!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een tv hoes geweldig!!! Ik zeg GROEN en DOEN
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een idee, een hoes voor de tv.
    Ik had er eens een schilderij voor .........ga ik misschien weer doen............

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kleuren. Ik ga vandaag wat garen halen, haken is zo meditatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooi wordt het en zo fijn dat je erbij kunt mediteren........

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wij worden ook heel blij van je mooie haaksels! (is dat een woord??)
    Prachig Hannah! En die hoes voor de tv....heeeel goed plan; want wat zijn het toch lelijke ondingen!!
    Een vriendinnetje van me doet er altijd een mooie doek over, maar dat vind haar man maar niks. :-/
    Haha..Venus en Mars..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De kleuren doen denken aan de herfst bladeren die uit de blauwe hemel op het grasland. Erg mooi!
    Liefde, Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtkussen... Prachtkleuren...Zalig he dat mijmerend haken!
    Hoe gaat het met Koezie trouwens?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een hoes voor de TV ... heel goed idee! :-) Meer tijd om te haken dan :-) Prachtig kussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Veel van die mooie eigen gemaakte kleuren van jou :o)) Dat zal mooi zijn!!
    P.s stuurde ik jou van de week zomaar een pin door...terwijl jij m zelf had gepind...suf...maar ik moest aan jou denken :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is weer helemaal in hè. Ik heb me er ook weer aan overgegeven en haak aan van alles en niets. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen